سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:02 - پنجشنبه 05 بهمن 1396

استاندار اصفهان

تصویب طرح افزایش بهره‌وری آب و اصلاح شیوه‌های کشاورزی شرق اصفهان

استاندار اصفهان با تصویب طرح افزایش بهره‌وری آب و اصلاح و بهبود شیوه‌های کشاورزی شرق اصفهان، گفت: باید دقت لازم و بهره‌مندی از همکاری و همفکری کشاورزان نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در جلسه کارگروه ماده 11 استان، با اشاره به ارائه گزارش مبانی برنامه‌ریزی، اجرا و پایش الگوی کشت اظهار داشت: کارهای علمی و تحقیقاتی باارزشی صورت گرفته است که باید هر چه سریع‌تر به عمل تبدیل شود.

وی مطالعات صورت گرفته در خصوص الگوی کشت را دقیق و علمی برشمرد و افزود: با توجه به مطالعات دقیق، تغییر الگوی کشت باید به عمل تبدیل شود.

استاندار اصفهان با بیان این‌که این طرح‌ها می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد، تأکید کرد: باید تلاش شود که در زمانبندی مشخص مطالعات محقق و عملی شده و کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با تصویب طرح افزایش بهره‌وری آب و اصلاح و بهبود شیوه‌های کشاورزی شرق اصفهان، ابراز داشت: باید دقت لازم و بهره‌مندی از همکاری و همفکری کشاورزان نیز مورد توجه قرار گیرد.

مهرعلیزاده با تأکید بر این‌که باید همزمان صنعت منطقه شرق اصفهان نیر فعال شود، گفت: باید تلاش شود که در ایجاد اشتغال افراد این منطقه گام‌های اساسی برداشته شود.

گفتنی است در این جلسه گزارش ارتقای بهره‌وری آب استان (به هنگام کردن سند ملی آب به عنوان پیش‌نیاز الگوی کشت استان)، تخصیص آب به طرح‌های کشاورزی (گلخانه‌ها، صنایع کشاورزی و …) و پروژه تعیین نیاز خالص آبی گیاهان زراعی و باغی استان به منظور مدیریت بهینه تقاضای آب در بخش کشاورزی در 24 شهرستان و سامانه تصمیم‌گیری الگوی کشت و تعیین نیاز آبی گیاه به صورت اقلیم شهرستانی به جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.