سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 13:00 - چهارشنبه 04 بهمن 1396

آیت‌الله صدیقی:

شبکه‌های اجتماعی دشمن با زلزله‌ای بدتر از کرمانشاه، کشور را تا مرز خطر برد

امام جمعه موقت تهران گفت: فرمان شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام در دست بیگانگان است که با زلزله‌ای بدتر از زلزله ایلام و‌ کرمانشاه کشور را تا مرز خطر برد اما برخی اصرار دارند فرمان این شبکه‌ها در دست بیگانگان باشد و نخواستند که شبکه ملی اطلاعات را راه بیندازند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله کاظم صدیقی شامگاه سه‌شنبه در مراسم میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد حجت‌الاسلام مهدی مظاهری، با اشاره به اینکه پروردگار همت‌های بلند را دوست دارد، اظهار داشت: خدا از بندگان خود خواسته هم در عرصه مسابقه قدم بگذارند و هم رکورددار شوند که یکی در سوره حدید است و بیان می‌کند در رسیدن به بهشت مسابقه دهید و از یکدیگر عقب نیفتید و دیگری گفته که در کارهای خیر پیشی بگیرید.

وی افزود: در برنامه تربیتی و رسیدن به قرب خدا و تقرب به پیامبر و ائمه باید اهل مسابقه و مسارعه باشید، در کارهای خیر و ساختن مدارس علمیه که خانه حضرت حجت(عج) و خوار چشم ناپاکان و رذل ها و منافقین است باید پیشی گرفت.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر روحانیت نباشد اسلام مرزبان و جامعه چراغ ندارد و اگر علما نباشند مردم آدرس بهشت ندارند، علمای شیعه طبق بیان امام صادق(ع) در میان شیعیان جایگاه مرزبان مملکت را دارند.

وی در ادامه مطرح کرد: اگر علما در بین مردم نباشند اخلاق مرز ندارد، امام صادق(ع) تعبیر دیگری دارند که عالم مانند شمع است که خود آب شده و راه را برای دیگران روشن می‌کند، حجت‌الاسلام مهدی مظاهری نیز از آن چراغ‌ها بود.

آیت‌الله صدیقی همچنین ابراز کرد: مرذم اصفهان همیشه جزو خط شکن‌ها بوده‌اند و صفحات ذرینی از تاریخ شیعه را به خود اختصاص داده‌اند، بوی ائمه را می‌شود از شهدا استشمام کرد و باید دقت کنیم که اصفهانی‌ها سابقوا و سارعوا را رعایت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: حجت‌الاسلام مظاهری در اجر شهدا سهم دارد چرا که شهدا تاریخ شیعه را با خون و مفاومت و ایثارگری خود بازنویسی کردند و کربلا و عاشورا را احیا کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به نقش مؤثر حجت‌الاسلام مظاهری در قدم گذاشتن شهدا در مسیر شهادت اشاره کرد و گفت: جوانان زیادی به واسطه ایشان توبه کردند و افراد زیادی از خیریه‌هایی که در راه‌اندازی آن نقش داشت، بهره بردند، درگذشت حجت‌الاسلام مظاهری نه تنها برای اصفهان که برای ایران و شیعه یک ضایعه بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرمان شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام در دست بیگانگان است که با زلزله‌ای بدتر از زلزله ایلام و‌ کرمانشاه کشور را تا مرز خطر برد، اما برخی اسرار دارند فرمان این شبکه‌ها در دست بیگانگان باشد و نخواستند که شبکه ملی اطلاعات را راه بیندازند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه این اضطرار به اختیار است، تصریح کرد: گفتند که مردم با استفاده از این فضای مجازی تجارت می‌کنند، کجا تجارت می‌کنند؟ این فضا بی‌حیایی، بی‌حجابی و ارتباط با نامحرم را عینی می‌کند؛ مسؤولان نه تنها تماشا که حمایت هم می‌کنند و نمی‌خواهند خودکفا شویم، مردم باید از دولت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز آشوبی که به راه انداخته بودند، تمام نشده دوباره آدرس می‌دهند، عنوان کرد: اگر این‌ها به هدف خود برسند کشور ما بدتر از لیبی خواهد شد، اما ما دشمن را به خانه اورده و بر حفظ آن هم اصرار می‌کنیم، مردم هم باید بیدار باشند و هم دعا کنند چرا که اسلحه دعا مؤثر است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار از آسایشگاه جانبازان در تهران، عنوان کرد: این جانبازانی که سلامت خود را برای ما داده‌اند دغدغه‌ای جز ولایت و امنیت نداشتند و نگران انقلاب بودند، نکند ما قدردان این امنیت نباشیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) آیت‌الله العظما بودند و علم علمای ما در مقابل علم ایشان قطره‌ای در برابر دریاست، تأکید کرد: خیلی از جوان‌های ما نبوغ دارند، زمانی که هیچ کشوری حاضر نشد اورانیوم 20 درصد غنی‌سازی شده را برای رآکتور تحقیقاتی تهران در اختیار ما قرار دهد، شهید احمدی روشن و شهید شهریاری این غنی سازی را انجام دادند.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: این افراد بسیجی فکرشان را بسیج کردند که این صنعت را جلو ببرند، این جوان‌ها الآن هم هستند اما حمایت نمی‌شوند، می‌دانند ولی قدرتش را ندارند، علمای هسته‌ای ما را خراب کردند.

وی در ادامه مطرح کرد: مردم اصفهان همواره رکوردشکن و خط شکن بوده‌اند، شما همان طور که در 22 بهمن، روز قدس و همچنین مقابله با اغتشاشگران الگو و پیشتاز بوده‌اید، در دعا و پاکی هم باید الگو و خط شکن باشید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آیه 74 سوره فرقان، ابراز کرد: خدا در این آیه به ما القا کرده است که از خدا بهترین فرزند را در ولایتمداری، خدمت به بندگان خدا و رنگ و بوی خدا گرفتن بخواهیم، این نیازمند همت بلند است که انسان بچه‌اش را طوری تربیت کند که بهترین باشد.

وی تصریح کرد: در این آیه آمده است که «واجعلنا للمتقین اماما» که مجموع یک خانواده امام المتقین و الگو باشند و امامت در این آیه به معنی الگو بودن است؛ در تعبیر این آیه طبق روایات ازواجنا مراد حضرت زهرا(س) و ذریاتنا نیز امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند که مجموعه این‌ها زیر پرچم امیرالمؤمنین(ع) قرار دارند، همه این خانواده الگو و اسوه هستند و باید به آن‌ها اقتدا کرد.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: از امیرالمؤمنین(ع) این عیدی را بخواهید که در حق همه هم مستجاب شود و مجموعه خانواده ما الگوی پاکان، مجاهدان، ایثارگران، ولایتمداران و صادقان باشد و این چیزی است که قرآن از ما مطالبه می‌کند.

وی ضمن معرفی حضرت آسیه به عنوان الگویی برای زنان و مردان، گفت: این بانوی بزرگوار در بدترین محیط بهترین تربیت را داشت و در حد خود الگو، امام و تابلو است و اگر به دنبال او بروید شما هم به خدا می‌رسید.

امام جمعه تهران تصریح کرد: این مقام حضرت آسیه است که قابل مقایسه با مقام حضرت زینب(س) که در دامن عصمت کبری و خانه ولایت بزرگ شده است و دو گوشواره و دو نور عرش الهی پاسدارش هستند، نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق بیان آیت‌الله بهجت نباید در حق حضرت زینب(س) جفا کرد، چرا که ایشان هر جا سخن گفت و فریاد زد یا هر کجا سکوت کرد به دستور خدا بوده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.