سرویس: اخبار شهرستان 15:56 - سه شنبه 03 بهمن 1396

رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا:

اردوهای راهیان نور بزرگ ترین مانور فرهنگی کشور است

رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا، با اشاره به تأثیر بازدید دانش آموزان از مناطق جنگی به نام اردوهای راهیان نور، گفت: اردوهای راهیان نور بزرگ ترین مانور فرهنگی کشور است.

به گزارش  اصفهان شرق، 40 نفر از دانش آموزان دبیرستان های شهید مطهری، امام خمینی و هنرستان برکت بعد از برگزاری مراسم و نوحه سرایی یکی از مداحان با بدرقه دبیران و مسئولان اداره آموزش و پرورش با یک دستگاه اتوبوس به مدت سه روز به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا با اشاره به تأثیر بازدید دانش آموزان از مناطق جنگی به نام اردوهای راهیان نور، گفت: اردوهای راهیان نور بزرگ ترین مانور فرهنگی کشور است.

عباس تیموریان ادامه داد: اصلی ترین هدف آن شناساندن و تبیین واقعیت های دفاع مقدس برای دانش آموزان است و این اردوها می تواند افکار دانش آموزان را برای فردا آماده کند و باعث ایجاد معرفت و شناخت در بین آن ها شود.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان، گفت: شما دانش آموزان با بازدید کردن از مناطق و اردو گاه های جنگی به ارزش هایی که رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس با فدا کردن جان خود بدست آوردند آشنا خواهید شد.

رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا خاطر نشان کرد: امیدواریم که پس از بازگشت واقعیت های جنگ را برای دیگران بازگو کنید تا همه به شجاعت و ایثارگری رزمندگان و شهدا توجه کنند.

تیموریان افزود: کوچک ترها یا افرادی که میدان جنگ را ندیده اند متوجه باشند که این انقلاب به آسانی بدست نیامده است و باید خوب از آن حراست و نگهداری کرد.

وی با اشاره به وظیفه امروز ما، گفت: امروز نوبت ما است که با حفظ آرمان های رزمندگان و شهدا و انتقال آن به نسل امروز و فردا دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

به گفته رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا در کنار بازدید از مناطق عملیاتی جنوب برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

تیموریان بر اهمیت نقش اردوی راهیان نور در میان دانش آموزان تأکید کرد و افزود: هدف از اعزام کاروان ‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، ترویج فرهنگ مقاومت و حفظ روحیه ایثار و همچنین تشریح ارزش های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ مقاومت و ایثار و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های سوم و چهارم انقلاب مهم ترین هدف از اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس است که با جدیت پیگیری می شود.

رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا اردوهای راهیان نور را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می‌تواند آنان را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن حفظ نماید.

تیموریان تصریح کرد: هر چقدر فرهنگ جهاد و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان جامعه ترویج داده شود بی تردید فرزندان امروزی در مقابل حملات دشمن در جنگ نرم مقاوم‌ تر می شوند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.