سرویس: دسته‌بندی نشده 18:00 - سه شنبه 03 بهمن 1396

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد

اجرای طرح ابتکاری پلیس راه استان اصفهان در کشور/ 459 گواهی‌نامه به دلیل نمرات منفی بالا ضبط شد

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: جا نمایی 30 ایستگاه امنیت و سلامت برای مسافران نوروزی صورت گرفته تا رانندگان جایی را برای استراحت داشته باشند، این اقدام که ابتکار اصفهان بود امسال به صورت کشوری اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق،حسین پورقیصری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 604 دهیار به عنوان راهور محله برای پر شدن خلأ در روستاها در سال 96 آموزش دیدند.

وی افزود: در 9 ماهه ابتدایی سال 96، 1943 خودرو 72 ساعت متوقف شدند؛ سامانه هوشمند ثبت تخلف در بین جاده‌ها که شامل 4 دستگاه توزین در حال حرکت و 108 دوربین در سطح جاده‌هاست ثبت تخلفات را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: جا نمایی 30 ایستگاه امنیت و سلامت برای مسافران نوروزی صورت گرفته تا رانندگان جایی را برای استراحت داشته باشند، این اقدام که ابتکار اصفهان بود امسال به صورت کشوری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخورد با متخلفان عنوان کرد: 2 هزار و 954 خودرو به علت سرعت غیرمجاز توقیف شدند و 459 گواهینامه به دلیل نمرات منفی زیاد ضبط شد.

پورقیصری خاطرنشان کرد: نرم‌افزاری تهیه شده برای رانندگان که به سهولت می‌توان از اینترنت دریافت کرد؛ این نرم‌افزار پیش از رسیدن به نقاط حادثه‌خیز به راننده هشدار می‌دهد که به صورت قابل توجهی از حوادث در این نقاط کم کرده است.

وی با اشاره به تلفات جاده‌های بین شهر اعلام کرد: 522 نفر از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال 95 جان باختند در حالی که این تعداد در سال 96 به 497 نفر رسیده که 5 درصد کاهش تلفات را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان این که در همین مدت 9 درصد مصدومان سوانح رانندگی افزایش داشته است، اضافه کرد: جریمه‌ها در حوزه موتور سیکلت بازدارنده نبوده چون بیشتر شده اما در بحث خودروها هم شدت و هم تعداد تصادفات کمتر شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای فرهنگ‌سازی رعایت نکات ایمنی گفت: 2 هزار کلاه ایمنی در راستای فرهنگ‌سازی در جلسات آموزشی در روستاها به صورت رایگان توزیع شد.

پورقیصری در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون اعتراض به جریمه‌های پلیس عنوان کرد: کل اعتراض به اعمال قانون 0.125 هزار جریمه‌هاست؛ این میزان نسبت به سال گذشته 8 درصد کمتر شده، این به دلیل افزایش ثبت تخلفات با دوربین‌هاست.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.