سرویس: اخبار شهرستان 08:49 - سه شنبه 03 بهمن 1396

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی جرقویه علیا:

عفت و زیبانگری زینبی را الگوی خود قرار دهیم

حجت السلام شیخ عباس صادقی در مراسم میلاد حضرت زینب(س)، گفت: زنان و مردان باید عفت و پاکدامنی زینب کبری(س) را سرمشق خود قرار دهند و عفت پاکی فقط مخصوص زنان نیست.

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) مراسم جشنی از طرف کانون قرآن و عترت شهر حسن آباد در محل این کانون با حضور برادران و خواهران، روحانیون و مداحان اهل بیت برگزار شد.

حجت السلام شیخ عباس صادقی در این مراسم، با اشاره به زندگی حضرت زینب(س)، گفت: زینب کبری(س) دختر علی(ع) در روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری در مدینه چشم به جهان گشود و از همان زمان طفولیت با مصیت و غم آشنا شد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی جرقویه علیا با اشاره به ویژگی های این بانوی بزرگوار، ادامه داد: زینب کبری (س) در تاریخ اسلام دارای القاب بسیار بزرگی هستند از جمله الگوی عفت و پاکی، احیاگر نهضت عاشورا، الگوی شهامت و شجاعت و الگوی از خود گذشتگی و ایثار و ما که اهل بیت را الگوی خود قرار داده ایم باید این فرد را الگوی در زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: یکی از خصوصیات این بانوی گرامی عفت و پاکدامنی بود که افراد جامعه امروزی ما چه زن و چه مرد باید این عفت زینبی را الگوی خود قرار دهند.

حجت السلام صادقی با بیان این که عفت و پاکدامنی فقط مخصوص زنان نیست، اظهار کرد: مردان نیز باید عفت در جهات مختلف چشم ، گوش و زبان و کلیه اعضای بدن رعایت کنند تا نوجوانان و جوانان ما به مد های غربی و خارجی روی نیاورند.

وی یکی دیگر از خصوصیات مهم زینب کبری (س) را زیبا نگری این بانو دانست و افزود: در طول زندگی حضرت زینب (س) مصیبت های بزرگی به این بانو وارد شده است که بزرگترین آن ها حادثه کربلا است ولی وقتی که امام حسین (ع) در روز عاشورا به شهادت رسید از خداوند هیچ مزدی نخواست و فقط فرمود: خدایا این قربانی را از من قبول بفرما.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی جرقویه علیا  ادامه داد: این موضوع خود نشانه زیبا نگری این بانوی فداکار است چراکه با وجود این مصیبت شاید از نظر جسمی بر وی اثر داشته است ولی از نظر روحی استوارتر و قوی تر شده بود.

صادقی با اشاره به موضوع زیبا نگری، گفت: امروز مردم ما بیشتر به نداشته ها فکر می کنند و کمتر به داشته ها توجه می شود و به قول معروف به نیمه خالی لیوان نگاه می کنند، در جامعه ای که اهل بیت الگوی ما در زمینه های مختلف است باید آن ها را الگو قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر خداوند نعمتی را به ما داده است یا نعمتی را از ما گرفت یا مصیبتی بر ما وارد شد، اگر از دید زیبا نگری به این مسائل توجه کنیم هیچ موقع کفران نعمت روی نخواهد داد بلکه شکرگزار خداوند نیز می شویم.

حجت السلام شیخ محمد صادقی هم در مورد شخصیت حضزت زینب(س) سخنانی بیان کرد و مداحان اهل بیت میرزا علی صادقی و عباس صادقی و حاج میرزا صادقی به مولودی خوانی پرداختند.

انتهای پیام/صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.