سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 10:45 - سه شنبه 03 بهمن 1396

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کلید کاهش آلودگی هوا استفاده از خودروهای هیبریدی است/ خودروها شاهرگ آلودگی هوا

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خودروسازان داخلی را موظف کنند که در 5 سال آینده خودرویی به جز خودروی هیبریدی تولید نکنند آلودگی هوا کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق، اکبر ترکی  اظهار کرد: مجلس برنامه ششم توسعه را تصویب کرده است و اگر دولت بر اساس برنامه ششم حرکت کند خیلی از مسائل و مشکلاتی که در کشور و به خصوص کلان‌شهرها وجود دارد، مرتفع می‌شود.

وی افزود: وقتی دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش داده است تا از درآمد حاصل آن مشکل دیگری را حل کند اگر همین افزایش قیمت در جهت بهینه‌سازی مسائلی که در خصوص آلودگی هوا دخالت دارند هزینه شود هم هزینه‌های آب و برق و گاز و حامل‌های انرژی کاهش پیدا می‌کند و هم آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید یک بررسی جامع انجام شود تا ببینند آلودگی هوا چقدر در همه ابعاد زندگی شهری مضر است، تصریح کرد: آلودگی هوا سبب تعطیلی مدارس، بیماری، مرگ و میر و ایجاد هزینه‌های مضاعف برای درمان بیماران می‌شود، اگر این ارقام را برآورد کنند یک رقم بسیار بزرگی خواهد شد.

وی گفت: اگر این هزینه‌ها را در بهینه‌سازی خودروها صرف کنند و خودروسازان داخلی را موظف کنند که در 5 سال آینده خودرویی به جز خودروی هیبریدی تولید نکنند آلودگی هوا کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

ترکی در پایان با اشاره به این‌که اگر این خودروهای هیبریدی استفاده شوند، شهری پاک خواهیم داشت که مردم به راحتی نفس می‌کشند، بیان کرد: در این وضعیت تمام این هزینه‌های ناشی از آلودگی هوا از بین می‌رود و مشکلات مرتفع می‌شود؛ این که مرتب با زبان بگوییم و چند درخت در مکانی بکاریم کمک زیادی در رفع آلودگی هوا نمی‌کند اما شاهرگ آلودگی هوا خودروها هستند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.