سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:06 - دوشنبه 02 بهمن 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نهادها و افراد به جای اظهار نظر درباره آب، پیشنهادات را به ستاد احیای زاینده‌رود ارائه دهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است نهادها و افراد گوناگون به جای آن که در فضاهای مجازی اظهار نظر کنند، طرح‌ها و پیشنهادات خود را به ستاد احیای زاینده‌رود ارائه دهند.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی اظهار کرد: صلاح نیست هر نهاد یا گروهی در موضوع آب زاینده‌رود وارد عمل شود چراکه میزان اطلاعاتی که افراد و نهادهای مختلف در رابطه با مسائل و منابع آب دارند، محدود است و روش‌ها نیز متفاوت است؛ بنابراین گروه‌های مختلف به جای اظهار نظر، پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی افزود: از زمانی که استاندار اصفهان، «محمدعلی طرفه» را به عنوان مسؤول طراحی و راه‌اندازی «ستاد احیای زاینده‌رود» با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط منصوب کرده، بهتر است نهادها و افراد گوناگون به جای آن که در فضاهای مجازی اظهار نظر کنند، طرح‌ها و پیشنهادات خود را به ستاد احیای زاینده‌رود ارائه دهند؛ مسؤول ستاد احیای زاینده‌رود پس از رایزنی با استان‌های مجاور، روش‌هایی را به کار خواهد گرفت تا ضمن رعایت همه جوانب، طرح‌های عقب افتاده پیگیری و دنبال شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات و طرح‌های مطرح شده برای زاینده‌رود، مطرح کرد: بعضی از طرح‌ها و پیشنهادات، طرح‌هایی است که قابلیت اجرا نداشته و منافعی هم برای مردم ندارد؛ برای نمونه در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای برای یک طرح جهت چرخش آب در زاینده‌رود با استفاده از لوله‌کشی صورت گرفت و هدف این طرح گردش آب از زیر پل‌های تاریخی بود.

وی با بیان اینکه چنین طرح‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده بسیار تخیلی است، ادامه داد: ما به دنبال تزئین رودخانه زاینده‌رود نیستیم، بلکه به دنبال جبران تدریجی منابع آب زیرزمینی از دست رفته اصفهان هستیم که دچار نقصان شده است؛ با توجه به کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، منابع آبی استان اصفهان وضعیت خوبی ندارد.

عابدی خاطرنشان کرد: موضوع آب استان اصفهان باید به دست کارشناسانی سپرده شود که بدون حب و بغض و بدون تعصب به فکر چاره‌جویی برای رفع مشکلاتی باشند که ممکن است به خاطر کمبود آب به وجود بیاید؛ مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز پیگیر موضوع آب استان اصفهان است و در هفته گذشته نیز جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار کرد تا این مسائل به درستی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه طرح موضوع استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان به منظور نشان دادن حساسیت موضوع آب در استان اصفهان بود، اذعان داشت: هدف اصلی طرح موضوع استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان این بود که مسؤولان توجیه شوند که تعلل و توقف در زمان می‌تواند عوارض بدی را برای این استان داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخبار امیدوارکننده‌ای برای وضعیت آب استان اصفهان در راه است، تصریح کرد: همه به حساسیت موضوع آب استان اصفهان واقف و در تلاش هستند تا این موضوع در مسیر صحیح قرار گیرد؛ تا قبل از طرح موضوع استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان این همت در وزارت نیرو وجود نداشت اما امروز این همت را در وزارت نیرو می‌بینیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.