سرویس: دین و اندیشه 18:00 - یکشنبه 01 بهمن 1396

آیت الله مکارم شیرازی:

شکرگذاری از خدمات و برنامه های عالمان دینی یکی از وظایف ماست

مرجع عالی قدر تشیع، با بیان اینکه، شکرگذاری از وجود، خدمات و برنامه های عالمان دینی یکی از وظایف ماست گفتند: این فایده اول برای اهتمام به برگزاری بزرگداشت ها است اما فایده دوم چنین برنامه هایی تشویق نسل حاضر به ادامه راه آن عالمان است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیش از ظهرامروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان با ایشان، اظهار کرد: من مکرراً بیان کرده ام که اصولا بزرگداشت علماء سه فایده دارد.

وی با بیان اینکه نخستین ثمره بزرگداشت عالمان دینی، شکر گذاری نعمت وجود آنهاست گفت:  این عالمان نعمتی بودند که به جامعه اسلامی خدمت کردند و ما از خدمات آنها استفاده می کنیم.

مرجع عالی قدر تصریح کرد: شکر گذاری از وجود، خدمات  و برنامه های عالمان دینی یکی از وظایف ماست، این فایده اول برای اهتمام به برگزاری بزرگداشت ها است، فایده دوم چنین برنامه هایی هم تشویق نسل حاضر به ادامه راه آن عالمان است.

وی افزود: نسل جوان زمانی که می نگرد که بعد از 20 سال علما، فضلاء، شخصیت های مختلف از حوزه علمیه اصفهان به فکر تشکیل بزرگداشت و همایش عالمی افتاده اند، تشویق به ادامه راه آنها می شود، این امر باعث می شود که علم و عالم در این جامعه از جایگاه و ارزش اجتماعی برخودار شود و جوانان امروز تشویق به ادامه راه علم شوند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کردند: همچنین اگر جوانان برخلاف این رویه،  ببینند علماء با بی اعتنایی روبرو هستند و زمانی که مرحوم شدند کسی به یاد آنها نیست، این سبب می شود نسل موجود هم دلزده شود.

* در مورد مرحوم آیت الله صادقی تصور می کنم بی مهری شد

ایشان در ادامه گفتند: فایده سوم برگزاری چنین بزرگداشت هایی این است که معمولا آثارشان زنده می شود، آثار مکتوبی که علما در زمان حیات خود نگاشته اند و خدماتی که کرده اند، در ذیل بزرگداشت،  منعکس می شود و به صورت کتابها منتشر و برای نسل های بعدی ماندگار می شود.

این مرجع عالی قدر اذعان کرد: در مورد مرحوم آیت الله صادقی «رضوان الله تعالی علیه» من تصور می کنم بی مهری شده، بعد از بیست سال ما انتظار داشتیم چنین برنامه بزرگداشتی قبل از این زمان تشکیل می شد.

وی عنوان کرد: ما با مرحوم آیت الله صادقی رفاقت داشتیم، آن مرحوم در اصفهان و در میان حوزویان «مقبل علی شانه» بود و توجه به تعهد نسبت به مسئولیتش داشت و تا آخرین روزهای زندگی اش، حوزه درسی ایشان هم پر جاذبه بود و شاگردان زیادی داشت.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: از زمانی که شنیدم چنین برنامه بزرگداشتی قرار هست برای مرحوم آیت الله صادقی برگزار شود، خوشحال شدم که بعد از بیست سال چنین اتفاق مبارکی رقم می خورد، علاوه بر مقام علمی و حوزه درسی خوب و قوی که داشتند از نظر اخلاقی یک مرد بسیار آراسته به فضایل اخلاقی بود.

حجت الاسلام محسن جلالی معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و دبیر این بزرگداشت، در ادامه ضمن معرفی اعضای ستاد بزرگداشت، به برخی از اقدامات صورت گرفته در طول چندین ماهه گذشته توسط این ستاد برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن بزرگداشت اشاره کرد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.