سرویس: اجتماعی 15:09 - یکشنبه 01 بهمن 1396

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

کشف 2 تن مواد مخدر در آخرین عملیات پلیس اصفهان/ استان‌های مرکزی و شمالی مقصد مواد مخدر مکشوفه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف حدود 2 تن مواد مخدر در آخرین عملیات پلیس استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مهدی معصوم‌بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی مربوط به مواد مخدر است و این موضوع دغدغه همگانی است و از انتظامی استان اصفهان با درک این موضوع که باید با این آسیب اجتماعی به صورت جدی‌تر برخورد شود، پا به عرصه مبارزه با آن گذاشته است.

وی با بیان این که با اقدامات دقیق فنی و پلیسی، اشراف خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر به دست آمده، بیان کرد: در سلسله عملیات‌های اخیر حدود 2 تن انواع مواد مخدر کشف شده و حدود 27 نفر از فروشندگان عمده و اصلی مواد دستگیر و تعداد 18 خودرو نیز قاچاقچیان کشف شد و تعدادی باند نیز نابود شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این که معتادان تکمیل کننده خرید مواد مخدر هستند، عنوان کرد: حدود 500 نفر نیز از این افراد دستگیر شدند، چرخه جرم یک چرخه بهم پیوسته است و از تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده تشکیل شده است.

*کشف 25 تن مواد مخدر در استان اصفهان از ابتدای سال 96

وی با بیان این که در مجموع اقدامات سال جاری، بالغ بر 25 تن مواد مخدر توسط انتظامی استان اصفهان کشف شده، تصریح کرد: تا این لحظه حدود 120 باند عمده مواد مخدر شناسایی شده‌اند که نسبت به سال گذشته این رقم 21 درصد افزایش داشته است.

معصوم بیگی با بیان این که پاکسازی نقاط بحرانی و آلوده به مواد مخدر انجام شده و حدود 2 هزار و 200 طرح پاکسازی انجام شده، مطرح کرد: این رقم نیز نسبت به سال گذشته حدود 32 درصد افزایش داشته است، برای کنترل تحرک قاچاقچیان، در سال جاری حدود 700 خودرو حمل مواد مخدر که متعلق به باندهای قاچاقچیان بوده، بنا به قانون توقیف شده‌اند که رشد 27 درصدی توقیف نسبت به سال گذشته داشته است.

*تشکیل 16 هزار پرونده در خصوص مواد مخدر در استان اصفهان

وی با بیان این که بالغ بر 16 هزار پرونده در خصوص مواد مخدر در استان اصفهان تشکیل شده است، تأکید کرد: این نشان از خدمت مجاهدانه و شبانه‌روزی انتظامی استان اصفهان است اما در بحث مقابله با این آسیب، مبارزه پلیس با آن بخشی از آن است اما پیشگیری بسیار مهم‌تر است چرا که باعث می‌شود جوانان در این دام اسیر نشوند البته بخش درمان هم برای بازگشت معتادان به جامعه بسیار مهم است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در خصوص پیشگیری از این آسیب بر عهده دارند چرا که نزدیک‌ترین فرد به فرزندان، والدین هستند پس لازم است با حساسیت رفتار فرزندان خود را تحت نظر داشته باشند چرا که نظارت هوشمندانه والدین نسبت به فرزندان همیشه مؤثر بوده است.

*ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها، مواد مخدر است

وی با بیان این که مواد مخدر ریشه در سایر جرائم هم دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از قتل‌ها ریشه در مصرف مواد مخدر دارد و بخش زیادی از زندانیان، در حوزه مواد مخدر فعال هستند و حتی در آسیب‌های دیگری مانند طلاق نیز مشاهده می‌شود که مواد مخدر در بخشی از آن‌ها اثر دارد و باید بگویم مادر بخش عمده‌ای از جرائم، مواد مخدر است.

معصوم‌بیگی با اشاره به اشراف بسیار خوب پلیس در فضای مجازی، یادآوری کرد: این اشراف به نحوی است که یک خط بسیار خوبی بین پلیس فتا و پلیس مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است با اقدامات هوشمندانه‌ای که انجام شده رصد و اشراف خوبی در فضای مجازی بر فعالیت مواد فروشان وجود دارد اما این موضوع باید برای خانواده‌ها دغدغه آفرین باشد که جوانان و نوجوانانشان با روش‌های مصرف مواد مخدر آشنا شوند.

*مقصد مواد مخدر مکشوفه در استان اصفهان، استان‌های مرکزی و شمالی کشور بوده

وی با بیان این که چه در عرصه فضای مجازی و چه فضای واقعی باید تلاش و همکاری بین پلیس و مردم شکل بگیرد تا از خطرات این آسیب اجتماعی بکاهیم، بیان کرد: تمام کانون‌های آلوده به مواد مخدر و کانون‌های جرم، مورد شناسایی پلیس استان اصفهان قرار گرفته است و بانک اطلاعاتی آن‌ها تهیه شده است اما باید بگویم استقرار دائمی پلیس در هر نقطه امکان‌پذیر نیست اما اشراف بر مناطق آلوده به صورت آشکار یا پنهان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: عمده مواد مخدر مکشوفه مواد مخدر سنتی از جمله تریاک است و کشف این 25 تن مواد مخدر در واقع در حال عبور از مسیر استان اصفهان بوده است که به دام نیروی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افتادند و 2 تن مواد مخدری که در عملیات اخیر کشف شد از استان‌های شرقی به مقصد تهران، استان‌های شمالی و اصفهان بارگیری شده بودند.

*3 درصد از دستگیرشدگان مواد مخدر، خانم‌ها هستند

وی با بیان این که حدود 3 درصد از دستگیرشدگان مواد مخدر از خانم‌ها هستند، عنوان کرد: مناطق آلوده و دارای آسیب فقط بحث مواد مخدر آن نیست که باید درست شود بلکه فرهنگ و اشتغال آن منطقه نیز اصلاح شود تا رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی آن‌ها نیز اصلاح شود.

معصوم‌بیگی افزود: مناطق آلوده و بحرانی که به داشتن آسیب‌های متعدد معروف هستند تمام آسیب‌های آن با هم در ارتباط و در هم تنیده است، ایستگاه‌های بازرسی باید تجهیز شوند و ما نیز در پی این هستیم که تجهیزات فنی و پلیسی و حتی نیروی انسانی ایستگاه‌های بازرسی را بهبود ببخشیم.

*70 درصد کشفیات مواد مخدر، تریاک است

وی با بیان این که عمده کشفیات انتظامی استان مربوط به کارهای اطلاعاتی است، مطرح کرد: اگر قرار بود بخش اطلاعاتی را از آن حذف کنیم باید در ایستگاه‌های بازرسی صف‌های چند کیلومتری تشکیل شود بنابراین با اشراف دقیق می‌توانیم دقت کشفیات را بالا ببریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر چه برخورد با گروه‌های قاچاقچی مواد مخدر افزایش یابد، تعداد خودروهای توقیفی نیز افزایش می‌یابد و این توقیف‌ها نیز بر اساس قانون است، 70 درصد کشفیات تریاک، 17 درصد حشیش، 4 درصد هروئین، 7 درصد گراس، 3 درصد شیشه بوده است.

وی با بیان این که انتظامی استان اصفهان این آمادگی را دارد که در صورت فراهم شدن بسترهای آن شامل مراکز نگه‌داری و درمان آن‌ها، ظرف یک هفته، تمام معتادان را جمع‌آوری کرده و تحویل مراکز درمانی دهد و با این کار قطعاً بخش عمده سرقت‌های خرد را کاهش می‌دهد.

معصوم‌بیگی ادامه داد: برخورد مهربانانه و عاشقانه با مردم را وظیفه و رسالت خود می‌دانیم، جایی که گرمخانه وجود داشته باشد پلیس، تأمین امنیت آن را وظیفه خود می‌داند، در خصوص آرایشگاه‌های زنانه گزارش نگران کننده‌ای در خصوص خرید و فروش مواد مخدر نداریم البته این به معنای این است که چنین مواردی نیست.

وی با بیان این که حوزه‌های اجتماعی بسیار ظرافت دارند و گاهی مانند یک میدان مین است، بیان کرد: خیلی مهم نیست که مدت زمان دسترسی به مواد مخدر مهم نیست بلکه اصل و اساس کار این است که باید تقاضای برای مواد مخدر را از بین ببریم و در حوزه مواد مخدر صنعتی یک دغدغه و رویکرد وجود دارد و در اصفهان، چیزی به اسم مواد مخدر دستمال وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان گفت: این که بگوییم در محیط‌های گردشگری پلیس به صورت مخفی باشد در هیچ کجای دنیا چنین نیست و در سایر نقاط گردشگری دنیا نیز پلیس حضور دارد و حضور پلیس چیز بدی نیست، هیچ وقت ادعا نکرده‌ایم که در مدینه فاضله زندگی می‌کنیم چرا که جرم و بزهکاری وجود دارد اما پلیس نیز همه تلاش خود را برای برخورد با این جرائم به کار بسته است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.