سرویس: اجتماعی ۱۰:۴۵ - یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

میزان نارضایتی مردم از اینترنت

سردرگمی در دنیای مجازی/ وقتی قطع و وصلی اینترنت همه را کلافه کرده است

امروزه استفاده از اینترنت به یکی از نیازهای روزمره افراد تبدیل شده اما قطع و وصل شدن مکرر آن توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت کاربران را کلافه کرده است .

به گزارش اصفهان شرق، در هر کشوری از اینترنت برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به شهروندان بهره می گیرند و در ایران دولت الکترونیک فرصتی را ایجاد کرده تا از بستر اینترنت به راحتی استفاده شود تا شهروندان بتوانند به صورت غیر فیزیکی و در فضای مجازی بهترین خدمات دولتی را به صورت آنی و بر خط دریافت کنند و در فعالیت های اجتماعی شرکت داشته باشند علاوه بر این، امکان استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به مشتری، به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته فراهم است.

در این بین تحولاتی چون ایجاد اشتغال از راه دور ، بانکداری الکترونیکی ، خرید و فروش الکترونیکی ، تسهیل خدمات اداری و گمرکی ، حذف کاغذ بازی ، سهولت در معرفی کالا ها ، از جمله خدماتی است که با استفاده از اینترنت امکان پذیر است و می تواند عاملی رقابتی پایاپای در بین شرکت های ارائه دهنده اینترنت ایجاد کند.

سرعت اینترنت ، پشتیبانی به موقع و قیمت از جمله مواردی است که افراد را به انتخاب نوع شرکت اینترنتی هدایت می کند علاوه بر این موارد، برگ برنده در دست شرکتی است که دارای اینترنت پر سرعت باشد .

با وجود اینکه اینکه امروزه استقبال گسترده ای از این فناوری می شود اما ارائه خدمات اینترنتی مشکلاتی برای مشترکان به وجود آورده است.

 

سردرگمی دردنیای مجازی/ وقتی قطع و وصلی اینترنت همه را کلافه کرده است

اینترنت مخابرات یکی از این شرکت هاست که پیش از این سرعت پایین اینترنت، پشتیبانی ضعیف، قطع و وصل اینترنت بطور ثانیه‌ای و البته، سریع تمام شدن شارژ اینترنت از مهمترین مشکلاتی بود که کاربران اینترنت مخابرات از آن گله داشتند.

معاون تجاری مخابرات استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اینترنت مخابرات استان اصفهان در ۵ سال گذشته به لحاظ تعداد و کیفت، رشد خوبی داشته و در سال جاری حدود۱۰۰هزار مشترک اصفهانی به عضویت این شرکت درآمده اند و در حال حاضر حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد سهم بازار اینترنتی رادر استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

ناصر مشایخی درباره علت برتری اینترنت مخابرات نسبت به سایر شرکت های ارائه دهنده اینترنت افزود: گستردگی وسیع، پوشش مناسب دراکثر نقاط استان، خدمات پشتیبانی۲۴ساعته ودارا بودن متخصصان به روز در این زمینه از جمله دلایل برتری این شرکت اینترنتی نسبت به سایر رقبا است.

وی  بیان کرد:مخابرات به عنوان نهادی که زیر ساخت های ارتباطی را فراهم می کند این کار را برای احراز هویت مشترکان ضروری می داند.

بدین صورت که مامور ثبت نام با فرم و مراجعه به منزل احراز هویت را در زمان ثبت نام انجام می دهدو در زمان انصراف هم بایداین احراز هویت انجام شود بدلیل اینکه، ممکن است فردی سرویس شما را انصراف بدهد و ما سرویس اینترنت مشترکان را تخلیه کردیم در این صورت دیگر امکان ارائه خدمت وجود ندارد چراکه دربعضی منطقه ها خدمت دهنده فقط خود مخابرات است و مشترکان بدانند که اگر از شرکت های دیگری هم اینترنت دریافت میکنند این احراز هویت را همچنان مخابرات بر عهده دارد.

در این خصوص مشترکی گفت : من پدرم به علت کهولت سن نمی تواند به صورت حضوری به مخابرات مراجعه کند خودم اقدام کردم اما اپراتورهای نپذیرفتند و اعلام کردند که نیاز به حضور شخصی است که خط به نامش هست.

مشترکی دیگر اظهار داشت : به راحتی می توان با کارت ملی افراد را احراز هویت کرد همانطور که در بسیاری ازنهادها این اتفاق می افتد .

یکی دیگر از مشترکان با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از فعالیت ها به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: شرکت مخابرات که خود ارائه دهنده اینترنت می باشد از این قضیه مستثنی است و به صورت حضوری تخلیه خط را انجام می دهد.

نکته قابل تامل اینجاست که فقط اینترنت مخابرات است که الزام به مراجعه حضوری و احراز هویت دارد در صورتی که دیگر شرکت ها از این قائله پیروی نمی کنند.

مشایخی معاون تجاری مخابرات اصفهان معتقد است : انصراف از سرویس لازم است در مدت ۳ روز انجام شود که سایت ۲۰۲۰ این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

اما یکی از مشترکان صحبت مشایخی را تایید نمی کند ومی گوید:  از زمان انصراف خدمت، حدود ۲۰ روز طول کشید تا تخلیه خط انجام شود و در این مدت به دلیل نداشتن اینترنت مشکلات زیادی برایم پیش آمد .

 

سردرگمی دردنیای مجازی/ وقتی قطع و وصلی اینترنت همه را کلافه کرده است

 میزان نارضایتی مردم از اینترنت مخابرات پایین است

ناصر مشایخی همچنین از رضایت ۵ درصدی امسال نسبت به سال آینده خبر داد و گفت میزان نارضایتی از اینترنت مخابرات بسیار پایین است و مشترکان در صورت بروز هر مشکلی می توانند برای رسیدگی به شکایات از طریق سامانه ۵۰۰۰ به عنوان صدای مشتری اقدام نمایند. همچنین از طریق سیستم نظر سنجی و تحلیل دائما با مشترکان در ارتباط هستیم و نظر انها را راجب به خدمات پشتیبانی قیمت و کیفیت  جویاخواهیم شد .

ارائه خط های فیبر نوری که سرعت بالایی دارد چون روی خط مسی سرعت محدود به ۱۶مگ تا ۲۰ مگ است ولی روی خطوط فیبر نوری این سرعت می تواند بیشترشود .

با توجه به افزایش روز افزون کاربران اینترنتی انتظار می رود شرکت ها برای ارائه خدمات اینترنتی فرایند ساده تری داشته باشند و
مشترکان حق دارند همون طور که ثبت نامشون به راحتی انجام می شود شرایط انصراف  از خدمت هم به سهولت انجام شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.