سرویس: اجتماعی » حوادث 16:07 - شنبه 30 دی 1396

سخنگوی سازمان آتش نشانی

جزئیات نجات ساکنان اصفهانی در مجتمع مسکونی ۱۲ واحدی گرفتار آتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ساکنان مجتمع ۱۲ واحدی اصفهان که بر اثر حریق یک دستگاه خودرو در پارکینگ گرفتار آتش و دود شده و امکان خروج از آپارتمان را نداشتند توسط تیم آتش نشانی نجات پیدا کردند.

به گزارش اصفهان شرق، محمد شریعتی با اشاره به حادثه حریق ساختمان 5 طبقه اظهار داشت: ساعت 12 دقیقه بامداد امروز خبر حریق خودرو در پارکینگ مجتمع مسکونی 5 طبقه در خیابان مخابرات به سامانه 125 اعلام شد. به محض دریافت گزارش اکیپ ایستگاه‌های 6، 18، 16 و 19 به همراه تجهیزات و 2 دستگاه خودروی نردبان، خودروی تخصصی تنفسی به همراه مدیر و افسر کشیک وقت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حریق در یک دستگاه خودرو در پارکینگ مجتمع مسکونی 5 طبقه اتفاق افتاد و با توجه تراکم جمعیت در نیمه شب تمام ساکنین دچار دود گرفتگی شدند. ساکنان به خاطر وسعت دود امکان خروج به بیرون را نداشتند و هر لحظه نیز احتمال سرایت حریق و رسیدن شعله به طبقه‌های بالای مجتمع بیشتر می‌شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به خطرات مرگ‌بار این حادثه، ناجیان آتش نشانی به 2 اکیپ مجزا تقسیم شدند. اکیپ اول با استفاده از دستگاه تنفسی و لباس مقاوم در برابر حریق، اقدام به جستجو و نجات محبوس شدنگان گرفتار در دود کردند و اکیپ دوم عملیاتی نیز همزمان و با سرعت عمل بالا نسبت به اطفای حریق در همان دقایق ابتدایی اقدام کرده و از سرایت حریق به نقاط دیگر جلوگیری کردند.

وی گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته است. علت آن نیز توسط کارشناسان پیشگیری از حریق این سازمان تحت بررسی است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.