اصفهان شرق

کشاورزی و خشک سالی، از مهم ترین موضوعات اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 157118
1396/10/29 در ساعت 14:22

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های امروز نماز جمعه، اظهار کرد: یکی از نام هایی که خداوند متعال به وسیله آن از انسان های خوب در قرآن نام برده عباد الرحمن است.

وی با اشاره به آیه« و عباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما»، ادامه داد: بندگان خدا کسانی هستند که روی زمین به نرمی گام بر می دارند و تکبر در شان انسان های با تقوا و پرهیزکار نیست.

امام جمعه اژیه افزود: روز۲۶دی ماه سال ۵۷ یاد آور فرار شاه خائن از ایران و عبرت گرفتن از سرنوشت شومی که برای محمد رضا شاه و تمامی ظالمان خداوند متعال در نظر می گیرد، است.

حجت الاسلام حجتی فرد با تسلیت حادثه نفتکش سانچی به خانواده های داغدار و عموم مردم و مقام معظم رهبری، تصریح کرد:  مسئولان مربوطه در مورد چگونگی بروز این حادثه غم انگیز باید پیگیری داشته باشند.

اقتصاد مقاومتی و کشاورزی

وی با گرامی داشت یاد عزیزان از دست رفته این حادثه و تمامی کسانی که در بحث اقتصاد مقاومتی متحمل زحمات بسیار می شوند، گفت: اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید به خصوص در مبحث مهم کشاورزی و امرار معاش کشاورزان در خشکسالی به وجود آمده است.

خطیب جمعه اژیه با اشاره به شیوه های جایگزین کشاورزی، اظهار کرد: سال های گذشته و امسال از روش شیوه های جایگزین کشاورزی و حمایت از تولید کشاورزان با مدیریت صحیح در توزیع آب و برق مورد نیاز انجام شد.

مدیریت صحیح در فضای مجازی

حجت الاسلام حجتی فرد، گفت: مدیریت صحیح در فضای مجازی و لزوم برخورد با متخلفان در این فضا و استفاده صحیح در فضای مجازی به منظور پیشبرد اهداف فرهنگی و مذهبی ضروری است.

وی مردم را به رعایت اخلاق و ادب، پرهیز از نشر اکاذیب و تهمت های ناروا، ایجاد تفرقه وکینه در فضای مجازی توصیه کرد.

امام جمعه اژیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس بین المجالس، گفت: مبحث مهم اتحاد و وحدت بین مسلمانان مهم ترین دغدغه جهان اسلام است.

تکیه بر توان جوانان و پیشرفت علمی

حجت الاسلام حجتی فرد افزود: مهم ترین دست آورد اتحاد در بین مسلمانان تکیه بر توان جوانان و پیشرفت علمی و ارتقا در رتبه های علمی خواهد بود.

وی با بیان این که موضوع فلسطین در راس دنیای اسلام است، تصریح کرد: سه حادثه اشغال سرزمین، تبعید دسته جمعی و میلیونی مردم، قتل عام و جنایت بشری در این مهم رقم خورده است.

خطیب جمعه اژیه گفت: اسرائیل در ابتدا شعار از نیل تا فرات را سرمی داد ولی هم اکنون به برکت اتحاد و مقاومت مجبور شده است به دور خود دیوار بکشد.

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: آمریکا در مورد این اقدام غلط زیادی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: هر چه اختلاف در جهان اسلام بیشتر باشد اسرائیل در امنیت بیشتری است و در صورتی که امت بزرگ اسلامی دارای اتحاد بیشتری باشند مطمئنا امنیت اسرائیل نیز به مخاطره خواهد افتاد.

انتهای پیام/