سرویس: دین و اندیشه 18:00 - جمعه 29 دی 1396

آیت الله مظاهری:

شیعه در دوران ظهور وارث دنیا خواهد شد

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: شیعه همچون فرزندی که با فوت پدرش از ثروت پدرش ارث می برد، با ظهور امام زمان(عج) وارث دنیا خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) در طول دوران نبوتشان مؤکداً به مسأله ولایت امیرمؤمنان(ع) و مسأله ظهور امام زمان(عج) اشاره کرده اند.

وی افزود: رسم پیامبر(ص) این بود که در طول دوران نبوتشان دو چیز را مهم می شماردند و در هر فرصتی در بین مردم قرار می گرفتند، آن ها را تکرار می کردند؛ نخستین مسأله، مسأله ولایت بود که پیامبر(ص) در اولین ملاقات با خویشاوندانشان که خودشان را به پیامبری معرفی کردند، ولایت امیرمومنان(ع) را به طور مختصر نیز تبیین فرمودند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: آخرین سفارش پیامبر(ص) تحت عنوان حدیث ثقلین است که شیعه و سنی آن را به صورت متعدد در احادیث زیادی بیان کرده اند نیز تبیین کننده ولایت امیرمؤمنان(ع) به صورت جدی است.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: تقریباً چند هزار روایت در رابطه با ظهور حضرت مهدی(ع) از سوی پیامبر(ص) و بقیه ائمه(ع) بیان شده است و شیعه و سنی ها نیز این مسأله را مؤکداً بیان کرده اند، غیبت حضرت ولی عصر(عج) و ظهور سرتاسری ایشان در جهان از سوی پیامبر(ص) به درستی تبیین شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: بنده با تحقیقی که داشتم ملاحظه کردم پیامبر(ص) حدود سیصد مرتبه به جهانی شدن اسلام با ظهور امام زمان(عج) در طول مدت نبوتشان اشاره کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت ولی عصر(عج) به دنیا آمدند، حکیمه خاتون ایشان را نزد پدرشان آوردند و ایشان آیه معروفی از سوره قصص را که به دوران ظهور و چیره شدن اسلام ناب بر جهان اشاره دارد، تلاوت کردند و شیعه همچون فرزندی که با فوت پدرش از ثروت پدرش ارث می برد، با ظهور امام زمان(عج) وارث دنیا خواهد شد؛ این آیه از سوره قصص کاملاً منطبق با دوران ظهور است.

حضرت آیت الله مظاهری گفت: امیدوارم این ظهور قطعی در دوران ما اتفاق بیفتد و به واسطه از بین رفتن ظلم و جور، زندگی دنیا به بهشت دنیوی تبدیل شود؛ ان شاء الله مصحف حضرت زهرا(س) به عنوان قانون اساسی دوران ظهور استفاده می شود؛ با بررسی روایات متوجه می شویم که شیعه شجره طیبه قرآن است و هیچ گونه خللی به وقوع ظهور وارد نیست.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: وقوع ظهور حضرت ولی عصر(عج) نامعلوم است ولی ما امیدواریم این روزها را درک کنیم.

انتهای پیام/رسا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.