سرویس: اجتماعی 14:14 - جمعه 29 دی 1396

برای تولید سوخت استاندارد مشکل داریم

وارونگی دما علت اصلی شرایط بحرانی آلودگی هوای کلانشهرهاست

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وارونگی دما علت اصلی ایجاد شرایط بحرانی آلودگی هوا در کلانشهرها است و برای حل این معضل نیز نمی‌توان کاری انجام داد.

به گزارش اصفهان شرق، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست  با اشاره به عوامل موثر در آلودگی هوا و ایجاد وضعیت بحرانی هوای تهران و کلانشهرها، اظهار کرد: وارونگی دما از جمله عوامل موثر بر ایجاد وضعیت بحرانی آلودگی هوا در کلانشرها است و برای حل این معضل نیز نمی‌توان کاری انجام داد.

وی افزود: اتوبوس‌ها و کامیون‎ها در شهرها از سوخت گازوئیل که 50 درصد آن سوخت تولید داخل است، استفاده می‌کنند.

تجریشی با اشاره به اینکه در تولید سوخت گازوئیل مناسب و استاندارد با مشکل مواجه هستیم، گفت: وزارت نفت برای تولید سوخت با کیفیت مناسب تلاش می‌کند، چراکه مشکل کشور ما تامین سوخت مناسب گازوئیل بدون گوگرد و کم گوگرد است که نمی‌توانیم آن را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها و کامیون‌ها شبانه روز در شهر تردد می‌کنند، اظهار کرد: بزرگترین مشکل ناوگان اتوبوسرانی و کامیون‌ها فرسودگی و استفاده از سوخت‌های با استاندارد پایین است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه منابع متحرک مانند اتوبوس و کامیون سهم زیادی در آلایندگی هوا دارند، گفت: تا زمانی که این دو وسیله حمل و نقل به روزرسانی و نو نشوند، آلودگی همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.