اصفهان شرق

خسارت عدم توجه به کشاورزان به عموم جامعه می رسد/ ایجاد مشاغل جدید به رفع مشکلات شرق اصفهان کمک می کند

کدخبر: 157013
1396/10/28 در ساعت 19:16

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اصفهان، سید محمد‌علی افشانی عصر امروز در جمع کشاورزان شرق اصفهان در امامزاده طالجرد اژیه اظهار کرد: من فرزند یک کشاورز هستم و بسیاری از کارهای کشاورزی را انجام داده و اکنون خوشحالم که در بین کشاورزان شرق اصفهان حاضرم و داشتن این شناخت درک پیامدها و مشکلات خشکسالی و نبود اب را به خوبی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات حال کشاورزان، افزود: طبقه کشاورز و روستایی از جایگاه ویژه برخوردار است و اگر به این قشر اهمیت داده نشود خسارت آن به عموم جامعه می‌رسد.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: متاسفانه امارها در کل کشور نشان از کمی بارش باران نسبت به سال‌های گذشته حکایت دارد و خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور مطرح است.

افشانی خاطرنشان کرد: باید با امید پیش رفت و ذخایر آب موجود را در بخش‌های شهری و صنعت را با مدیریت و صرفه جویی همراه کرد تا کشاورزان نیز بتوانند از این آب استفاده کنند.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر در ادامه گفت: کشاورزان و دهیاران هرگز نباید نا امید باشند چرا که عنایت ویژه خداوند همیشه وجود دارد و مسئولی که مردم را نا امید کند خائن است.

محمد‌علی افشانی بیان کرد: ایجاد مشاغل جدید چون توسعه گردشگری و استفاده از انرژی خورشیدی یکی از راهکارهای رفع مشکلات منطقه شرق اصفهان در حال حاضر است.

وی اظهار کرد: منابع آبی با توجه به مشکلات کنونی نمی‌تواند جوابگوی کشاورزان باشد بنابرین می طلبد با ایجاد شهرک‌های صنعتی و کشاورزی صنعتی از اب بیشترین استفاده برده شود.

افشانی با اشاره به کمک‌هایی که به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می شود، تصریح کرد: استفاده از این کمک‌ها برای هزینه جاری دهیاری‌ها و شهرداری‌ها درست نیست بلکه باید از ان به بهترین شکل با فکر و سرمایه گذاری استفاده و صرف اشتغال و بهبود کار مردم شود.

معاون وزیر کشور، با اشاره به رونق کار با بهره جستن شبکه اینترنت، اظهار کرد: باید در روستاها با ایجاد شغل‌های جدید و نو و گسترش صنایع روستایی و ایجاد امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت به عنوان زمینه ساز کار در شغل‌های جدید در حل مشکلات آن‌ها کوشا بود.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه