سرویس: تولیدی 19:16 - پنجشنبه 28 دی 1396

معاون وزیر کشور در جمع کشاورزان شرق اصفهان؛

خسارت عدم توجه به کشاورزان به عموم جامعه می رسد/ ایجاد مشاغل جدید به رفع مشکلات شرق اصفهان کمک می کند

افشانی معاون وزیر کشور گفت: طبقه کشاورز و روستایی از جایگاه ویژه برخوردار است و اگر به این قشر اهمیت داده نشود خسارت آن به عموم جامعه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اصفهان، سید محمد‌علی افشانی عصر امروز در جمع کشاورزان شرق اصفهان در امامزاده طالجرد اژیه اظهار کرد: من فرزند یک کشاورز هستم و بسیاری از کارهای کشاورزی را انجام داده و اکنون خوشحالم که در بین کشاورزان شرق اصفهان حاضرم و داشتن این شناخت درک پیامدها و مشکلات خشکسالی و نبود اب را به خوبی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات حال کشاورزان، افزود: طبقه کشاورز و روستایی از جایگاه ویژه برخوردار است و اگر به این قشر اهمیت داده نشود خسارت آن به عموم جامعه می‌رسد.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: متاسفانه امارها در کل کشور نشان از کمی بارش باران نسبت به سال‌های گذشته حکایت دارد و خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور مطرح است.

افشانی خاطرنشان کرد: باید با امید پیش رفت و ذخایر آب موجود را در بخش‌های شهری و صنعت را با مدیریت و صرفه جویی همراه کرد تا کشاورزان نیز بتوانند از این آب استفاده کنند.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر در ادامه گفت: کشاورزان و دهیاران هرگز نباید نا امید باشند چرا که عنایت ویژه خداوند همیشه وجود دارد و مسئولی که مردم را نا امید کند خائن است.

محمد‌علی افشانی بیان کرد: ایجاد مشاغل جدید چون توسعه گردشگری و استفاده از انرژی خورشیدی یکی از راهکارهای رفع مشکلات منطقه شرق اصفهان در حال حاضر است.

وی اظهار کرد: منابع آبی با توجه به مشکلات کنونی نمی‌تواند جوابگوی کشاورزان باشد بنابرین می طلبد با ایجاد شهرک‌های صنعتی و کشاورزی صنعتی از اب بیشترین استفاده برده شود.

افشانی با اشاره به کمک‌هایی که به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می شود، تصریح کرد: استفاده از این کمک‌ها برای هزینه جاری دهیاری‌ها و شهرداری‌ها درست نیست بلکه باید از ان به بهترین شکل با فکر و سرمایه گذاری استفاده و صرف اشتغال و بهبود کار مردم شود.

معاون وزیر کشور، با اشاره به رونق کار با بهره جستن شبکه اینترنت، اظهار کرد: باید در روستاها با ایجاد شغل‌های جدید و نو و گسترش صنایع روستایی و ایجاد امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت به عنوان زمینه ساز کار در شغل‌های جدید در حل مشکلات آن‌ها کوشا بود.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.