اصفهان شرق

صدور 260 هزار گواهینامه در سال 96/ هزینه قانونی برای گرفتن گواهینامه چقدر است؟

کدخبر: 156912
1396/10/27 در ساعت 16:13

به گزارش اصفهان شرق، رضا رضایی با بیان این‌که مجوز آموزشگاه رانندگی با توجه به جمعیت هر شهر اعطا می‌شود، اظهار کرد: در سطح استان اصفهان 146 آموزشگاه پایه سه، 12 پایه دو، 6 پایه یک، 14 موتورسیکلت و یک آموزشگاه ویژه وجود دارد.

وی در مورد تخلف‌های صورت گرفته در برخی آموزشگاه‌های رانندگی و نهاد متولی نظارت در این حوزه افزود: شهروندان می‌توانند از طریق بازرسی راهور و مؤسسه راهگشا که شماره تلفن‌های آن در تمامی آموزشگاه‌ها وجود دارد تخلفات را گزارش کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: تمامی آموزشگاه‌ها به سیستم دوربین مداربسته مجهز بوده و حضور متقاضیان گواهینامه در جلسات آموزشی به وسیله انگشت‌نگاری ثبت می‌شود، همچنین گشت‌های نامحسوس بازرسی نیز برای نظارت بیشتر وجود دارد.

وی در خصوص تعداد کسانی که گواهینامه دریافت کرده‌اند، گفت: تعداد گواهینامه‌های صادر شده در 9 ماهه سال گذشته بیش از 253 هزار بود که این میزان در سال 96 به 260 هزار گواهینامه افزایش پیدا کرده است.

رضایی تأکید کرد: برابر دستورالعمل صادره از پلیس راهور ناجا دوره‌های آموزشی عملی و تئوری که مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی و نحوه رانندگی صحیح است الزامی بوده و کاهش جلسات از سوی متقاضی یا آموزشگاه تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های آموزش عملی و تئوری گواهینامه‌ها خاطرنشان کرد: قیمت مصوب برای گواهینامه پایه سه 452 هزار تومان، پایه دو 632 هزار تومان، پایه یک 872 هزار تومان، موتورسیکلت 145 هزار تومان و گواهینامه ویژه 750 هزار تومان است.

انتهای پیام/فارس