سرویس: اجتماعی 07:00 - سه شنبه 26 دی 1396

رئیس کمیته بازی‌های الکترونیک شهرستان اصفهان:

رباتیک فرصتی برای ایجاد اشتغال های جدید است

رئیس کمیته بازی های الکترونیک شهرستان اصفهان، گفت: ورود رباتیک به زندگی بشر به منظور کاهش فرصت‌های شغلی نیست بلکه فرصت جدیدی برای ایجاد اشتغال جدید و مدیریت نیروی کار برای ایجاد چرخه‌های جدید اقتصادی است

به گزارش اصفهان شرق، سمانه مالکی در حاشیه کلاس آموزشی معرفی رباتیک در سجزی، در گفتگو با اصفهان شرق، اظهار کرد: امروزه مشاغل به سمت ماشینی شدن و رباتیک می روند که اگر رباتیک برای کودکان به طور صحیح تدریس شود حتما می تواند نیاز فرزندان را در بازار کار حل کند.

وی افزود: ورود رباتیک به زندگی بشر به منظور کاهش فرصت‌های شغلی نیست بلکه فرصت جدیدی برای ایجاد اشتغال جدید و مدیریت نیروی کار برای ایجاد چرخه‌های جدید اقتصادی است.

رئیس کمیته بازی های الکترونیک شهرستان اصفهان با اشاره به مهارت نداشتن دانش آموزان بعد از اتمام دبیرستان، تصریح کرد: دانش‌آموزان بسیاری از مباحث که در علوم تدریس می‌شود را می توانند با خلاقیت خود از آن سازه‌های جدید ابداع کنند که با آموزش علم رباتیک ساخت جرثقیل از مبحث قرقره‌ها یکی از آن‌ها‌ است‌.

مالکی خاطرنشان کرد: رباتیک نه تنها به درس دانش‌آموزان لطمه نمی زند بلکه زمانی که دانش آموز کاربرد دروس خود را در صنعت می بیند به درس علاقمندتر هم می‌شود.

کارشناس و مربی رباتیک افزود: برای کودکان پنج تا هشت سال که سواد نوشتن و محاسبات ریاضی را ندارند، ساخت حیوانات و وسایل ورزشی با اصول مهندسی را  اموزش می دهیم چرا که برای طراحی بسیاری از ربات ها از حیوانات می توان الهام گرفت.

مالکی اظهار کرد: کودکان با سرگرمی و بازی نکات علمی جالبی را می اموزند و ما می‌کوشیم در این سن افزایش تمرکز، توجه و هوش کودک که در رشد خلاقیت کودکان اهمیت زیادی دارد را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/اصفهان شرق/ جمشید حسینی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.