اصفهان شرق

اسکان کامل زلزله‌زدگان در کانکس‌های سپاه/ بازگشت زندگی عادی به مناطق تحت پوشش اصفهان

کدخبر: 156832
1396/10/26 در ساعت 16:11

به گزارش اصفهان شرق، احسان‌اله رضاپور اظهار کرد: سه روستا با حدود 400 خانوار تحت پوشش بسیج سازندگی استان هستند که اسکان اضطراری با توزیع پتو، چادر، جیره غذایی و روزانه در حدود 5 هزار غذای گرم انجام شد.

وی افزود: چند روز پس از این اتفاق و به درخواست مردم مبنی بر بازگشت به زندگی طبیعی جیره خشک، ظروف و وسایل پخت و پز مثل پیک‌نیک و اجاق گاز را برای خانواده‌ها تهیه کردیم و در اختیارشان قرار دادیم.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: پس از ورود مقام معظم رهبری به منطقه و دستور ایشان مبنی بر این‌که قبل از سرد شدن هوا به منطقه خانواده‌ها باید به کانکس‌ها بروند طی 45 روز همه اهالی و کسانی که در اولویت بودند در کانکس‌ها جای دادیم.

وی عنوان کرد: بیش از 220 کانکس اهدایی مردم و 115 کانکس احداثی را به خانواده‌ها تحویل دادیم، کانکس‌هایی که ویژه قرارگاه خاتم بود و برای ساختشان تعهد داشتند نیز احداث و به خانواده‌ها تحویل دادیم، در کل می‌توان گفت نزدیک به 95 درصد خانواده‌هایی که تحت پوشش ما بودند در کانکس‌ها جای گرفته‌اند.

رضاپور ابراز داشت: 43 چشمه سرویس بهداشتی و حمام ترکیبی سیار به اهالی تحویل داده شد، همچنین بلوک، ماسه و سیمان برای ساخت حمام و دستشویی خود خانواده‌ها در اختیارشان قرار دادیم و می‌توان گفت وضعیت این سه روستای تحت پوشش ما مطلوب است.

وی تصریح کرد: طی 8 روز آینده به اسکان دائم ورود پیدا می‌کنیم؛ 85 خانه مددجوی تحت پوشش بهزیستی را بر عهده گرفتیم که طبق این تعداد بیشترین تعداد را استان اصفهان بر عهده گرفته است؛ بسته به نوع سازه و متراژ، طبق زمان‌بندی که انجام می‌دهیم این قسمت کار را نیز به پایان خواهیم رساند.

انتهای پیام/فارس