سرویس: اجتماعی 16:15 - دوشنبه 25 دی 1396

سرپرست آموزش و پرورش اصفهان خبر داد:

کمبود فضا و تجهیزات آموزشی برای اجرای سند تحول بنیادین

سرپرست آموزش و پرورش اصفهان گفت: آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین خود با کمبود فضا و تجهیزات آموزشی روبرو است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد جواد احمدی پیش از ظهر دوشنبه، در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز شاهد خشونت زیاد در سطح جامعه هستیم دو سال است که پرسش مهر روی این محور قرار دارد و امسال پرسش مهر روی تحمل مخالف متمرکز شده بود.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم پایین آمده است، بیان داشت: امروز یکی از وظایف اصلی شوراها برگزاری کرسی های آزاداندیشی دوطرفه است که هم دانش آموز بتواند سخن بگوید و هم معلم و این گونه نباشد که یک نفر سخنران و دیگری شنونده باشد.

سرپرست آموزش و پرورش بیان داشت: امروز جای مهارت‌های اجتماعی خالی است و لازم است، بایدها جای خود را به باورها بدهد.

وی اضافه کرد: در کشورهای عقب افتاده با تعصب های جاهلانه و در کشورهای پیشرفته با دغل بازی امور را پیش می برند اما در اسلام اصل، بر عدالت و اخلاق است.

احمدی اعلام کرد: متاسفانه اجرای سند تحول بنیادین و نظام آموزشی ۳-۳-۶ که سال ۹۱-۹۲ با شتاب زدگی به اجرا گذاشته شد، سبب شد بدون در نظر گرفتن محتوا، فضا و امکانات خاص برای آن، به اجرا گذاشته شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح شروع رشد دانش آموزی را از کلاس اول و دوم داشتیم و دوره پیش دانشگاهی به یکسال کامل رسید و کلاس هایی که جایگزین پیش دانشگاهی شد از ۲۴ ساعت به ۳۵ ساعت رسید.

معلمان از سال گذشته هنوز طلب دارند

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در این طرح، هنرستان ها که ظرفیت دو ساله دارند به سال فنی ارتقا داده شد که باید به آنها سرویس دهیم.

وی بیان داشت: این طرح در حالی به اجرا گذشته شد که مشکل فضا و تجهیزات داریم و بسیاری از معلمین ما بازنشسته شدند و بدون ورودی جدید، با کمبود معلم مواجه ایم.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر ۵۱ هزار پرسنل برای ۸۵۰ دانش آموز در ۵ هزار مدرسه استان اصفهان داریم.

وی افزود: پرداخت های ما به معلمین به موقع نیست و هنوز معلمین از سال گذشته طلبکار هستند.

احمدی گفت: آموزش و پرورش یک سازمان هزینه بردار نیست بلکه محلی برای سرمایه گذاری است و باید تمامی ارگان های برای رونق آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با بیان اینکه ما نیاز به کمک داریم نه دخالت در کار معلم، اضافه کرد: در سند بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه ما است از نگاه تک بعدی پرهیز شده است.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین در پایان افزود: در حال حاضر فراوانی خشونت در برخوردهای فیزیکی بزرگترین آسیب اجتماعی است.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.