سرویس: اجتماعی 10:45 - دوشنبه 25 دی 1396

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو:

برای تامین آب شرب تابستان ۹۷ در شرایط بدی هستیم

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو بر لزوم آمادگی کامل برای رویارویی با شرایط ویژه تابستان ۹۷ تاکید کرد و گفت: از لحاظ منابع آبی و میزان بارندگی، طی ۴۹ سال گذشته تاکنون در یکی از بدترین شرایط قرار داریم و استان‌های خراسان جنوبی، سیستان، اصفهان، قم و کرمان بیش از ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، میثم جعفرزاده درنشست کارگروه مشترک «آب و آبفا» و «برق و انرژی» مدیریت بحران و پدافندغیرعامل وزارت نیرو، اظهار کرد: در حال حاضر و در شرایط کنونی با دومینویی مواجه هستیم که با بحران آب شروع می‌شود، سپس به بحران برق تبدیل می‌شود و رفته رفته زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نهایت منجر به تنش‌های اجتماعی خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های مادر تخصصی وزارت نیرو وظیفه دارند تلاش کنند تا در هر مرحله‌ای این دومینو قطع و یا سرعت حرکت آن کُند شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: از لحاظ منابع آبی و میزان بارندگی، طی ۴۹ سال گذشته تاکنون در یکی از بدترین شرایط قرار داریم و استان‌های خراسان جنوبی، سیستان، اصفهان، قم و کرمان بیش از ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل برای رویارویی با شرایط ویژه تابستان ۹۷، گفت: شرکت‌های مادرتخصصی وظیفه دارند سه سناریو خوش‌بینانه، واقع‌بینانه و بدبینانه در حوزه صنعت آب و برق همراه با برنامه‌ریزی دقیق برای برون رفت از وضعیت دومینو ارائه دهند.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.