سرویس: اجتماعی 08:00 - دوشنبه 25 دی 1396

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

افزایش ۲۱ درصدی بهره وری آب در کشور/ کشاورزان استان اصفهان وضعیت خوبی ندارند

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات کشاورزی و تراکم کشت در اصفهان قدمت زیادی دارد ولی در حال حاضر وضعیت خوبی متوجه کشاورزان این استان نیست.

به گزارش اصفهان شرق، عباس کشاورز در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان اظهار کرد: با توجه به عدم بارش باران و گرمی هوا به طور کلی ما سال های خوبی از نظر اقلیمی پشت سر نمی گزاریم.

وی در ادامه بابیان اینکه اما با این وجود تولیدات کشاورزی ما مقادر قابل قبولی بوده است، گفت: در اغلب موارد ما به دنبال کنترل تولید در صنعت کشاورزی هستیم.

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی پیرامون ضرورت توجه به بهره‌وری آب در کشور تصریح کرد: طی 4 سال گذشته بهره‌وری آب افزایش 21 درصدی داشته که اگر با همین روند پیش رویم از بحران آب در کشور عبور خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضایعات کشاورزی اغلب محصولات در کشور، قابل قبول نیست، درست است که نمی‌توان ضایعات را به صفر رساند اما همین ضایعات حدود 9 میلیارد متر مکعب از منابع آب کشور را هدر می‌دهد که این نمایشگاه می‌تواند به کاهش ضایعات کشاورزی از مزرعه تا سفره کمک زیادی کند.

کشاورز بابیان اینکه تکنولوژی ادوات کشاورزی باید وارد عرصه تولید شود، تصریح کرد: حضور عرضه‌کنندگان بذر در نقاط مختلف کمک زیادی به کشاورزان کرده اما در خصوص کود و آفت‌کُش‌ها فاصله زیادی با جهان داریم.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد انرژی غذایی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود که این رقم قابل توجهی است.

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه استان اصفهان یک پدیده خاصی در کشاورزی کشور است و در تاریخ کشاورزی ایران دارای ریشه و فرهنگ است، تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی و تراکم کشت در اصفهان قدمت زیادی دارد ولی در حال حاضر وضعیت خوبی متوجه کشاورزان این استان نیست.

وی خطاب به استاندار اصفهان تصریح کرد: بنده تقاضا دارم بحث گرفتن حداقل حق‌آبه کشاورزان این استان پیگیری شود و ما هم سعی می‌کنیم در این خصوص به اصفهان کمک کنیم.

کشاورز در پایان گفت: از همه منابع آبی کشور باید به کشاورزان این استان و به خصوص کشاورزان شرق اصفهان کمک شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.