سرویس: اجتماعی 18:45 - یکشنبه 24 دی 1396

شهردار اصفهان؛

احداث پل هفتم در بستر زاینده‌رود برای تردد مردم شرق اصفهان

شهردار اصفهان از احداث پل هفتم در بستر زاینده‌رود برای تردد مردم شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، قدرت‌الله نوروزی اظهار داشت: علاوه بر ایجاد توسعه به دنبال حفظ و صیانت از دستاوردهای شهری هستیم چرا که این شهر یک شهر موزه است و نمی‌شود آن را مورد تخریب قرار داد بلکه باید از آن صیانت کرد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه متوازن هستیم، اضافه کرد: توسعه متوازن باید بر مبنای عدالت باشد و عدالت محوری باید محرومیت‌زدایی را از بین ببرد که ما در این راستا تلاش می‌کنیم. باید زیرساخت‌ها به گونه‌ای فراهم شود که تمامی شهروندان به صورت عادلانه از آن چیزی که تولید می‌شود، استفاده کنند.

نخستین حق شهروندان استفاده از هوای پاک است

شهردار اصفهان با بیان اینکه معتقدم در توسعه پایدار باید حقوق شهروندی رعایت شود، گفت: نخستین حق شهروندان در اصفهان استفاده از هوای پاک است که در حال حاضر در بهره‌مندی از این حق در تنگنا و مضیقه هستیم.

وی اظهار داشت: وقتی برای جلسات متعددی در تهران و اصفهان با مسئولان مربوطه برای تأمین مالی و جلسات و بازرسی‌هایی از پیشرفت خطوط مترو، اتوبوس‌ها و بی‌آر‌تی‌ها وقت گذاشته می‌شود یعنی به دنبال ایجاد بستر مناسب برای هوای پاک هستیم.

نوروزی افزود: وقتی تولید حاصل و مجموعه‌ای ساخته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که مردم از آن مجموعه استفاده کنند نه اینکه مردم آن مجموعه را تحریم کنند، امروزه برخی از اقدامات مورد تحریم مردم واقع شده که این چالش و معضل بزرگ شهری است چرا که نارضایتی مردم را به دنبال دارد. به دنبال آن هستیم تا مطابق با نیاز و خواسته مردم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

با گسست سنی مدیران مواجه هستیم

وی با بیان اینکه از توازن و شایستگی افراد استفاده می‌کنیم، بیان کرد: شایستگی‌ها مولفه دارد که این مولفه‌ها شامل تجربه و تعهد و شخصیت افراد است، همچنین باید از جوانان در این راستا استفاده شود و نمی‌توان صرفاً از یک مدیر که در آستانه بازنشستگی است، بهره برد.

نوروزی با بیان اینکه گسست بین سن مدیران و بازنشستگی یکی از معضلات در مدیریت است، گفت: در مدیریت دچار گسست سنی یا شده‌ایم و یا می‌شویم، باید در این راستا پله‌های ترقی را طی کنیم، ما سعی کردیم این مولفه‌ها را اجرایی کنیم اما طی 3 ماه نمی‌توان همه کارها را اجرایی کرد.

وی با اشاره به انضباط مالی و کاری در شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بهره‌وری محقق شود باید انضباط اداری و مالی داشته باشیم و باید این نظام اداری در شهرداری را چابک کرد، همچنین باید هزینه‌های اضافی حذف شود که ما به دنبال این کار هستیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: از تمامی ظرفیت‌های داخل شهرداری استفاده می‌کنیم و کارکنان آن را سرمایه شهری می‌دانیم چرا که سرمایه انسانی را برتر از هر سرمایه‌ای در نظر داریم.

وی با بیان اینکه ما کار خود را با شعار شفاف سازی آغاز کردیم که این یکی از مولفه‌های نظام دموکراسی است، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند درآمد شهرداری چقدر است و عوارضی که به شهرداری پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود.

متصدی امور نیستیم بلکه تسهیل‌گر هستیم

نوروزی با بیان اینکه ما متصدی خیلی از امور نیستیم بلکه تسهیل‌گر هستیم، اضافه کرد:  ما می‌خواهیم راه را هموار کنیم و به متولیان امر بگوییم بهتر است چه کاری را انجام دهند، همچنین تسهیل‌گر برای رونق در تمامی عرصه‌ها هستیم و زیر‌ساخت‌ها را برای تسهیل امور ایجاد می‌کنیم.

وی اظهار داشت: قصد داریم بازارهای شهر رونق پیدا کرده و مشارکت‌ها افزایش پیدا کند تا سرمایه گذارها کارها را آغاز و کارآفرینان شهر را بسازند.

چند درصد از انتصابات در شهرداری براساس شایسته سالاری بوده است؟

در ادامه این نشست نوبت به پرسش‌های خبرنگاران از شهردار اصفهان رسید. شهردار اصفهان در پاسخ به سئوال راجع به انتصابات در شهرداری اظهار داشت: من براساس شایسته سالاری و مولفه‌های ذکر شده، عمل کردم، البته شاید برخی مطرح می‌کنند که شما نیروها را از بیرون وارد بدنه شهرداری کردید.

وی افزود: کل احکام مدیریتی که توسط من در این دوره تاکنون ابلاغ شده به این گونه است که تنها 2 نفر از بیرون شهرداری که آن هم از اساتید دانشگاه بودند را به این بدنه وارد کردم در غیر این صورت مابقی نیروها از بدنه شهرداری انتخاب شدند.

نوروزی در پاسخ به این سئوال که رویکرد شما در 4 سال شهردار اصفهان بودن اتمام پروژه‌های شهری است یا به دنبال خلق پروژه‌های دیگر هم هستید؟ بیان کرد: من نیامدم تا کاری که انجام می‌دهم را هرروز به نمایش بگذارم اما باید در این راستا گفت سرمایه‌های شهر خوابیده و پروژه‌های نیمه تمام در شهر بسیار است.

احداث پل هفتم در بستر زاینده‌رود برای تردد مردم شرق اصفهان

وی گفت: باید پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، از این رو مشکلات پروژه‌های رها شده را برطرف می‌کنیم و به حرکت و اقدامات خود سرعت می‌بخشیم و اعتبارات لازم را تأمین‌ می‌کنیم تا بیش از این هزینه‌ای به مردم تحمیل نکنیم، از این رو پروژه‌های جدیدی در نظر داریم تا هرچه سریع‌تر اجرای آن‌ها را آغاز کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به دنبال اجرایی شدن هر چه سریع‌تر پروژه حلقه حفاظتی و رینگ چهارم که حدود 40 کیلومتر آن در اصفهان است، هستیم، افزود: پل هفتم اتوبان شهید کشوری را به مشتاق متصل می‌کند که به دنبال احداث آن هستیم تا شهروندان با مشکل ترافیکی مواجه نباشند، همچنین سالن اجلاس مشکلاتی دارد که به دنبال رفع این مشکلات و به اتمام رساندن این پروژه هستیم.

وضعیت تراموای اصفهان در هاله‌ای از ابهام

وی با اشاره به وضعیت پروژه تراموا در اصفهان گفت: در خیابان امام خمینی (ره) به دلیل اینکه نمی‌توانستیم اتوبوس تعبیه کنیم و به ظاهر مشکلاتی در این راستا وجود داشت در دوره‌های قبل مطرح شد که تراموا در این خط افتتاح شود که اقدامات مقدماتی هم در نظر گرفته شده بود.

نوروزی بیان کرد: اما ما با یک شرکت اتوبوسرانی در این راستا صحبت کردیم و قرار شد مشکل را برطرف کند و اتوبوس‌هایی که استاندارد این خیابان است به ما تحویل دهد، در غیر این صورت به دنبال اجرایی شدن خط تراموا خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در 3 ماهه اخیر پروژه‌های شهرداری متوقف شده است، تصریح کرد: هیچ پروژه‌ای متوقف نشده بلکه شکست توقف‌ها را آغاز کردیم، بی انصافی است که برخی این موضوع را مطرح کردند که ما قضاوت را به خبرنگاران واگذار می‌کنیم.

امنیت در جهان سبب رونق گردشگری می‌شود

شهردار اصفهان در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌هایی در حوزه گردشگری دارید؟ گفت: یکی از اولویت‌های من گردشگری بوده است اما باید در این زمینه زیر ساخت‌ها فراهم شود که در این راستا مقدمات را ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: زمانی می‌توان در اصفهان رونق گردشگری را شاهد بود که به جز ابزار و لوازم امنیت به صورت کامل برای گردشگر در این شهر تأمین شود، هرچه جهان به سمت صلح پیش برود گردشگری رونق می‌یابد.

شهرداری اصفهان بیش از 2 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

نوروزی در پاسخ به این سئوال که میزان بدهی‌های شهرداری اصفهان چقدر است؟ تصریح کرد: شهرداری اصفهان بیش از 2 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که بخشی از این بدهی شامل بانک‌ها، اوراق مشارکت و برخی از خرده ریزها می‌شود.

شهرداری تعاملات خوبی با اتاق بازرگانی در اجرای پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان دارد

نوروزی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در این زمینه که مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان مطرح کرده بود که اگر شهرداری به تعهد خود مبنی بر افزایش سرمایه شرکت نمایشگاه‌ها عمل کند اواخر سال آینده و یا اوایل سال 98 این پروژه افتتاح می‌شود، چه برنامه‌ای در این راستا دارید؟ اظهار داشت: من به طور کامل مصاحبه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها را نخوانده‌ام.

وی افزود: عمده سهام شرکت نمایشگاه مختص شهرداری اصفهان است و پس ازآن اتاق بازرگانی سهمی دارد که در این راستا تعاملاتی با اتاق بازرگانی وجود دارد.

شهردار اصفهان بیان کرد: شرکت نمایشگاه‌ها زیر مجموعه‌هایی از جمله مجمع عمومی و هیئت مدیره دارد که آن‌ها باید افزایش سرمایه را تعیین و مطرح کنند، از این رو باید گفت شهرداری تاکنون به وعده‌های خود در این زمینه عمل کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.