اصفهان شرق

لزوم حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

کدخبر: 156696
1396/10/24 در ساعت 08:12

به گزارش اصفهان شرق، حسین بهزادفر، در جلسه کارگروه اشتغال جرقویه علیا که صبح امروز، با حضور جمعی از مسئولان در محل بخشداری برگزار شد، افزود: معضل بیکاری در بخش جرقویه علیا و دور بودن از مرکز استان و مشکل کشاورزان در اثر خشکسالی چند سال اخیر، جدی است.

حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

بهزادفر با اشاره به جلسه کارگروه اشتغال در شهرستان، ادامه داد: برای تسهیل دسترسی به بانک های عامل و نظر به این که دو بانک ملی و کشاورزی در این بخش فعالیت می کنند، اعتبارات مربوط به بحث اشتغال به مبلغ شش میلیارد و 400 میلیون ریال نزد این دو بانک قرار گرفته است.

وی افزود: این تسهیلات از سهم 80 درصد مشاغل خانگی است که 20 درصد هم به صورت شناور در اختیار کارگروه شهرستان قرار دارد و با توجه به میزان جذب بخش ها به تدریج تزریق خواهد شد.

بخشدار جرقویه علیا به دهیاران و اعضای شوراها تأکید کرد: اعتبارات اشتغال زایی تا پایان دی ماه باید جذب شود.

بهزادفر، خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد کارگروه اشتغال، حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع تخیص یافته صندوق توسعه ملی برای انجام طرح های قابل اجرا در بخش جرقویه علیا است.

تسهیلات اشتغال زایی

وحید آب نیل، کارشناس ادراه تعاون و رفاه اجتماعی و مسئول طرح های آماده اجرا با تسهیلات اختصاصی، گفت: سقف تسهیلات اشتغال زایی قابل پرداخت توسط بانک های عامل به متقاضیات مستقل، مشاغل خانگی و افراد پشتیبان و پرداخت آن به روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و باز پرداخت شش ساله این تسهیلات مشخص شده است.

طرح کار آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و مزایای آن

محمد طاووسی، مسئول مرکز فنی حرفه ای جرقویه، با اشاره به دو طرح کار آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال این مرکز طرح کار آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را اجرایی کرده است.

طاووسی ادامه داد: این طرح دارای مزایایی مانند پرداخت یک سوم حقوق برای مهارت آموزان همراه دو سال بیمه آن ها و طرح مهارت آموزشی در محیط واقعی کار با نظارت سازمان آموزش فنی حرفه ای است.

مسئول مرکز فنی حرفه ای جرقویه هم چنین از آمادگی این مرکز برای آموزش های کوتاه مدت برای متقاضیان خبر داد.

پیگیری تخصیص اعتبار برای طرح های مستقل این بخش و همکاری در تکمیل پرونده های متقاضیان این منطقه محروم بر عهده اداره تعاون کار و امور اجتماعی قرار داده شد.

انتهای پیام/ صادقی