سرویس: اخبار شهرستان 00:58 - یکشنبه 24 دی 1396

رئیس اداره هواشناسی ورزنه:

سنجش آلودگی هوای مناطق شرق اصفهان بر اساس دید افقی گزارش می شود

جمالی رئیس اداره هواشناسی ورزنه گفت: زمانی که دید افقی کم تر از 5 هزار متر شود، حالت بحرانی و وضعیت هشدار در رابطه با آلودگی هوا در شرق اصفهان اعلام شده و شهروندان باید احتیاط لازم در رفت و آمد به خارج از منازل را داشته باشند.

عبدالصمد جمالی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به نبود دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان های استان اصفهان و همچنین شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: دستگاه سنجش آلودگی هوا به میزان شدت آلودگی هوا، مورد نیاز شهرهای کشور است ولی به دلیل برآورد بالای هزینه قابل خرید برای همه نقاط نبوده و کلان شهر اصفهان از این دستگاه بهره مند است.

رئیس اداره هواشناسی ورزنه با بیان اینکه آلودگی هوا به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود، افزود: وارونگی دما که این روزها، دامنگیر کلان شهرهای کشور شده است به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی بوده که این پدیده باعث آلودگی هوا خواهد شد.

وی گفت: وارونگی دما در شهرهای کوچک به مراتب کم تر دیده می شود و این به دلیل نبود حجم زیاد کارخانه جات و یا دود حاصل از خودروهای شخصی سطح شهرهاست.

جمالی تصریح کرد: مسلما آلودگی هوا، دامنگیر شهرهای کوچک نظیر ورزنه، کوهپایه و دیگر شهرهای شرق اصفهان نیز می شود ولی در این خصوص که آیا به مرز هشدار رسیده یا نه، بر اساس شاخص های هواشناسی برآورد وضعیت شده و به اطلاع شهروندان می رسد.

وی اذعان کرد: هواشناسی حداکثر سعی خود را می کند تا وضعیت سالم و یا ناسالم هوا را به مردم گزارش دهد تا از بروز بیماری برای گروه های حساس جلوگیری شود ولی باید این نکته را مد نظر قرار داد که با توجه به فصل زمستان و عدم بارش، گسترش آلودگی هوا به مراتب بیشتر است.

رئیس اداره هواشناسی ورزنه با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوا در بخش شرقی شهرستان اصفهان بر اساس دید افقی اندازه گیری می شود، خاطرنشان کرد: زمانی که دید افقی کم تر از 5 هزار متر شود، حالت بحرانی و وضعیت هشدار در رابطه با آلودگی هوا در شرق اصفهان اعلام شده و شهروندان باید احتیاط لازم در رفت و آمد به خارج از منازل را داشته باشند.

وی گفت: در صورت وجود وضعیت بحرانی آلودگی هوای مناطق شرق اصفهان، مراتب از طریق رسانه های محلی و مردمی منعکس خواهد شد تا شهروندان نهایت مراقبت را داشته باشند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.