سرویس: اقتصادی 14:12 - شنبه 23 دی 1396

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

۸۰ درصد رکود حاکم بر کشور نتیجه قاچاق و واردات بی‌رویه کالا است

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانیبا بیان اینکه 80 درصد رکود حاکم بر کشور نتیجه قاچاق و واردات بی‌رویه کالا است اظهار داشت: در حال حاضر قاچاق و واردات بی‌رویه انواع کالاها و محصولات انگیزه تولید را سلب و به افزایش بیکاری منجر شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه 80 درصد رکود حاکم بر کشور نتیجه قاچاق و واردات بی‌رویه کالا است اظهار داشت: در حال حاضر قاچاق و واردات بی‌رویه انواع کالاها و محصولات انگیزه تولید را سلب و به افزایش بیکاری منجر شده است.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه اجازه تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را نمی‌دهد، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر تهدیدها و تحریم‌ها منجر می‌شود که لازمه رسیدن به این امر مهم بستن مبادی ورودی کشور به روی قاچاق و واردات بی‌رویه است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشدید نظارت بر مبادی ورودی کشور ضرورتی است که بهبود شرایط اقتصادی را درپی دارد گفت: دولت باید علاوه بر تشدید نظارت‌ها اجازه فروش کالای قاچاق در کشور را ندهد تا ضرر ناشی از آن فکر سوءاستفاده را از قاچاقچیان سلب کند.

وی بیان کرد: مقابله با واردات بی‌رویه، تولید بیشتر و در نتیجه ارزآوری و بهبود شرایط را در پی دارد.

موسوی لارگانی اظهار داشت: عوارض گمرکی بالا و وجود قانون‌های سختگیرانه برای دریافت مجوز منجر به افزایش حجم قاچاق در کشور شده است.

وی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق منجر به خروج ارز از کشور و نابودی تولید داخلی می‌شود، افزود: افراد عادی به منظور فرار مالیاتی و عوارض گمرکی اقدام به قاچاق کالا می‌کنند، اما تولیدکننده داخلی باید تمام مراحل پرداخت هزینه‌ها را طی کند و همین موضوع ضربه مهلکی را بر پیکره اقتصاد کشور وارد می‌سازد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود برخی محدودیت‌ها در حوزه تولید کشور شرایط را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان نامناسب کرده و عده‌ای در این میان با سوءاستفاده اقدام به قاچاق کالا می‌کنند.

وی با بیان اینکه واردات سالانه میلیاردها دلار کالای قاچاق در شرایط فعلی به صلاح نیست و تنها منجر به خروج ارز از کشور می‌شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی کالاهای مصرفی و کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود و یا امکان تولید آن وجود دارد، نباید به کشور وارد شود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: ورود کالاهای قاچاق به کشور علاوه بر از بین رفتن توازن عرضه و تقاضا سبب می‌شود تا درآمد دولت نیز از محل واردات کالاها تأمین نشود که به زیان اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.