سرویس: اجتماعی 08:00 - شنبه 23 دی 1396

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

یک‌سوم فضای تحصیل در حال فرسودگی و تخریب است/ آموزش و پرورش گستره‌ای با 50 هزار معلم و 5 هزار مدرسه در استان اصفهان دارد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یک‌سوم فضای آموزش و پرورش استان در حال فرسودگی و تخریب است و علی‌رغم خیرین مدرسه‌ساز اما هنوز یک‌سوم مدارس در حال تخریب است و تعداد زیادی از مدارس ما، دو نوبته اداره می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمدجواد احمدی اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکنون به کرات در خصوص آموزش و پرورش تأکید کرده‌اند و اساس کشور را تعلیم و تربیت می‌دانند و معتقدند جایگاه معلم در جامعه باید بر اساس منطق و نگاه اسلامی احیا شود و معلم در نگاه ملت از حرمت و کرامت برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه امروز سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، دستور و نقشه راه ماست، بیان کرد: دستورالعمل اجرایی ما در آموزش و پرورش سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش است و زمانی که فرهنگیان به محضر رهبر انقلاب می‌رسند ایشان می‌فرمایند در اجرای سند تحول باید از هرگونه شتاب‌زدگی پرهیز کرد و با در نظر گرفتن همه جوانب و با تدبر و تأمل پیش رفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه رهبر انقلاب بر لزوم پشتیبانی مالی از طرف دولت و مجلس در اجرای سند بنیادین تحول، تأکید کرده‌اند، عنوان کرد: آنچه فصل الخطاب ما در کشور است، بیانات رهبر انقلاب است و آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد اجتماعی است که به نوعی با همه خانواده‌ها و اغلب سازمان‌ها و دستگاه‌ها مرتبط است و جایگاه خاصی را دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک سازمان بی‌رقیب به لحاظ نقشی که در جامعه دارد، است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان با 50 هزار نفر معلم شاغل، 5 هزار مدرسه در سراسر استان و ادارات مختلف آموزش و پرورش، گستره جغرافیایی خود را مشخص می‌کند و همه صاحب‌نظران و همه صاحب اثران در جامعه یک روزی در مدرسه بودند.

احمدی با بیان اینکه مدرسه با ظرفیت و زمینه تأثیرپذیری عظیمی که دارد در نقطه‌ای قرار دارد که هدف شبیخون فرهنگی نیز هست، مطرح کرد: آن‌هایی که تصور می‌کنند آموزش و پرورش یک دستگاه مصرفی و هزینه‌ای است یک نگاه اشتباه است و رهبر انقلاب نیز بارها تأکید کرده‌اند که آموزش و پرورش با آمیختگی و ارتباطی که با بخش‌های مختلف دارد اگر صرفاً دولتی اداره شود دچار انحراف از مسیر خواهد شد به ویژه اینکه منابع دولتی رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جایگاه برتر علمی در جهان و منطقه را کسب کنیم باید کمر کمک به آموزش و پرورش را محکم ببندیم، خاطرنشان کرد: در بحث تربیتی از منظر صاحب نظرات نکته‌ای مطرح است و آن این است که در تربیت باید تنظیم لحظه به لحظه شرایط را در نظر داشته باشیم و این کار بسیار سخت است، آن هم در دورانی که عصر انفجار اطلاعات است و دانش‌آموز کمتر تحت تأثیر خانواده و بزرگترهاست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: یک‌سوم فضای آموزش و پرورش استان در حال فرسودگی و تخریب است و علی‌رغم خیرین مدرسه‌ساز اما هنوز یک‌سوم مدارس در حال تخریب است و تعداد زیادی از مدارس ما، دو نوبته اداره می‌شود و یادمان باشد هنوز در برخی مناطق روستایی تنها بر فراز بام مدارس است که پرچم دولت جمهوری اسلامی برافراشته است و هیچ دستگاه دیگری در آن روستا نیست.

وی با بیان اینکه استان اصفهان جز 5 استان برتر کشور در میان ادارات کل آموزش و پرورش است، یادآوری کرد: این موفقیت جز با تلاش معلمان اصفهان حاصل نشده است و وزیر آموزش و پرورش، رؤسای ادارات و مدیر و ناظمان مدرسه، پشتیبان معلمان برای انجام وظیفه خود هستند.

احمدی در پایان گفت: وقتی آسیب‌های اجتماعی که ریشه آن‌ها بیرون مدرسه است را می‌نگریم به این نتیجه می‌رسیم که راهی نداریم جز اینکه از شیوه الگویی استفاده کنیم و این همان شیوه اهل بیت است که با رفتار و کردار خود، فضایل اخلاقی را به مخاطب خود آموزش دادند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.