اصفهان شرق

بیانات امریکا در مورد ایران مضحک و ابلهانه است

کدخبر: 156576
1396/10/22 در ساعت 16:13

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد، در خطبه های نماز جمعه امروز، اظهار کرد: از آن جایی که مؤمنین باید دارای روحیه انس و الفت باشند و بین مؤمنین نباید کینه توزی وجود داشته باشد.

امام جمعه اژیه ادامه داد: بهترین راه برای از بین بردن کینه عمل کردن به دستورات قرآن است.

وی افزود: طبق گفتار قرآن بهترین راه برای از بین بردن کینه و تنفر این است که بدی ها را با کار خوب جواب دهیم به گونه ای که شخص بدکار از کرده خود شرمنده شود.

حجت الاسلام حجتی فرد، تصریح کرد: اگر روش اخلاقی به گونه ای باشد که جواب هر کار بد و زشت را همانند همان کار جواب داده شود مطمئنا نتیجه به غیر از کینه و تنفر در بر نخواهد داشت.

خطیب جمعه اژیه با بیان این که نتیجه عمل به احکام بصیرت است، خاطر نشان کرد: تولی و تبری به شناخت صحیح و واقعی دوستان و دشمنان است.

حجت الاسلام حجتی فرد، ادامه داد: گفتار مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به خاطر سالروز حماسه ۱۹دی ماه پیرامون بصیرت در بحث شناخت دشمنان اسلام بود.

وی با بیان این که ایشان اشخاصی را که در اتفاقات اخیر شرکت داشتتد را سه گروه دانستند، ادامه داد: گروه اول مردمی که برای خواسته های به حق خود دست به اعتراض زدند، گروه دوم جوانان فریب خورده از تبلیغات سو خصوصا در فضای مجازی بودند و گروه سوم دشمنان و معاندان نظام و ساختارشکنان.

امام جمعه اژیه تصریح کرد: در رابطه با گروه اول باید تمامی مسئولان درد دل این اشخاص را شنیده و با تمام نیرو برای رفع مشکلات این اشخاص اهتمام ورزند.

وی با بیان این که گروه دوم نیز باید روشنگری انجام شود، گفت: این جوانان باید مورد ارشاد صحیح واقع شده و در بحث فضای مجازی نیز باید مدیریت صحیح انجام شود.

حجت الاسلام حجتی فرد، ادامه داد: گروه سوم با یک نگاه دقیق متوجه می شویم که با یک برنامه ریزی قبلی با تشکیل سه ضلع یک مثلث این کارهای ناشایست و اقدامات خراب کارانه و خسارت بار رخ داده است.

خطیب جمعه اژیه تصریح کرد: ضلع اول پادوهای سرسپرده به آمریکا و اسرائیل یعنی سازمان آدم کش منافقین و سایر عناصر معاند، این ها از یک سوی گفتند جانم فدای ایران و از سویی دیگر پرچم ایران را به آتش کشیدند.

وی ادامه داد: ضلع دوم مرتجعین منطقه بودند که هزینه های این اقدامات را برای این اشخاص تامین کردند، این حرکات پول می خواهد و آمریکا برای این کارها پول نمی دهد و مرتجعین منطقه هزینه آن را تامین کردند و ضلع سوم آمریکا و اسرائیل که برای ضربه زدن به ایران نقشه های شوم خود را همیشه می خواهند به اجرا برسانند.

حجت الاسلام حجتی فرد، با بیان این که آمریکا از آشوبگران و خرابکاران حمایت می کند نه از مردم ایران، خاطر نشان کرد: اگر می خواست برای مردم ایران دلسوزی کند خوب بود نسبت به برداشتن تحریم های ظالمانه و آزاد کردن اموال و حسابهای ایران اقدام می کرد نه این که در اقدامات مضحک از آشوبگران حمایت کند.

امام جمعه اژیه گفت: امریکا در اقدامی دیگر می گوید نظام حاکم بر ایران از مردم ایران می ترسد که جوابشان این است که این نظام متولد همین مردم است و متعلق به مردم و این شما هستید که ازمردم خود می ترسید.

وی با اشاره به این که در بیانی بسیار مضحک و ابلهانه می گوید نظام ایران از قدرت آمریکا می ترسد، افزود: اگر از قدرت شما می ترسیدیم شما را در دهه پنجاه آن طور مفتضحانه از کشور بیرون نمی کردیم و در دهه ۹۰ شما را از منطقه بیرون نمی کردیم؛ این شما هستید که از ما می ترسد و این مطلب در برخورد نیروهای نظامی شما با جان بر کفان و سلحشوران ایرانی به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/