سرویس: اجتماعی 17:12 - جمعه 22 دی 1396

رئیس شورای شهر ورزنه:

مسؤولان حوزه آب، مالک زاینده‌رود نیستند/ ورزنه با 150 شهید هنوز بنیاد شهید ندارد

رئیس شورای شهر ورزنه گفت: تمامی مدیران و مسؤولان حوزه آب زاینده‌رود صاحب و مالک آن نبوده و مدیریت آن‌ را بر عهده دارند بنابرین نمی‌توانند مجوز فروش حق آبه کشاورزان را صادر کنند و اگر چنین اتفاقی هم بیفتد این پول برای کشاورزان است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین اظهری اظهار کرد: بعد از خشک‌سالی از سال ۸۰ و بستن آب زاینده‌رود و محروم کردن کشاورزان از حق آبه خود آغاز بیکاری حدود ۸۰ درصد مردم شهر ورزنه رقم خورد.

وی افزود: امروز به درخواست کشاورزان برای حق خود، فقدان آب کافی برای جاری شدن در زاینده‌رود جواب داده‌ می‌شود در صورتی که با فرهنگ‌سازی و صرفه‌جویی در چند ماه قبل می‌شد وضعیت سد به شکل دیگری باشد.

رئیس شورای شهر ورزنه تصریح کرد: اقدامات در نظر گرفته شده برای کشاورزان تاکنون نتوانسته خسارات به آنان را جبران و زندگی عادی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

اظهری در ادامه گفت: به هنگام رهاسازی آب، توزیع نیز یکی از مشکلات کشاورزان شهر ورزنه است و برداشت‌های غیر مجاز و مجاز از این آب، حق آبه کشاورزان ورزنه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود برداشت‌های غیر مجاز شناسایی و برداشت غیر مجاز از بین برود اما برداشت‌های مجاز نیز مورد اعتراض کشاورزان ورزنه است چرا که این آب، حق آبه آن‌ها بوده و نباید فروخته و یا مجوز برای برداشت آن به شخص دیگری داده شود.

رئیس شورای شهر ورزنه با انتقاد از پیمانکار و ناظر شدن یک نفر توامان در سامان‌دهی رودخانه، گفت: تمامی مدیران و مسؤولان حوزه آب صاحب و مالک آن نبوده و مدیریت آن‌ را بر عهده دارند بنابرین نمی‌توانند مجوز فروش حقِ آبه کشاورزان را صادر کنند و اگر چنین اتفاقی هم بیفتد این پول برای کشاورزان است.

وی با اشاره به تردد زیاد برای استان‌ها و شهرهای همجوار چون شیراز، یزد و مشهد از ورزنه افزود: زیر ساخت جاده‌‌ای در ورودی و خروجی‌ شهر کیفیت لازم را نداشته و با توجه به مشکلات و منابع محدود شهرداری امکان ترمیم آن وجود ندارد.

رئیس شورای شهر ورزنه با اشاره به ۱۴ هزار جمعیت این شهر، تصریح کرد: هنوز بسیاری از ادارات در شهر ورزنه وجود ندارد یا ادارات وابسته و نمایندگی‌های آن‌ها در شهر ورزنه فعال بوده که با توجه به این جمعیت در خور و شایسته نیست.

وی با اشاره به ازدیات مراجعات مردمی به دلیل عدم وجود اداره‌های لازم در ورزنه، گفت: یکی از مطالبات مردم شهر ورزنه مستقر شدن ادارات لازم یک شهر در ورزنه است که کمبود بعضی ادارات مشکلات زیادی را برای مردم این شهر رقم زده است.

اظهری ادعان کرد: با ۱۲۰ شهید در بخش بن رود و ۳۰ شهید در شهر ورزنه فقدان اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران به جد احساس می‌شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.