اصفهان شرق

کاهش سن اعتیاد در جامعه آسیب جدی است/ اصفهان، پنجمین استان کشور در حوزه کشف موادمخدر

کدخبر: 156568
1396/10/22 در ساعت 16:02

به گزارش اصفهان شرق، مصطفی هادی‌زاده اظهار داشت: اعتیاد گریبان‌گیر تنها 3 درصد جامعه هدف 15 تا 64 سال است، خانوده‌های معتاددار تعداد کمی هستند اما خانواده‌های معتادساز بیشترند.

وی افزود: تمرکز ما در جامعه بیشتر بر روی افرادی است که در معرض خطر هستند و اولین گروه شامل نوجوانان، جوانان، دانشجویان و سرباز می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: به نسبت گذشته سن اعتیاد در جامعه کاهش پیدا کرده که نشان از روی آوردن افراد شاغل و تحصیل‌کرده، متأهلان و نفوذ بیشتر در زنان و روستایی‌تر شدن آن است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در عرصه‌های مختلف بیان کرد: در حوزه مقابله فعالیت‌هایی انجام شده که اگر نبود اکنون با نرخ شیوع بیشتری مواجه بودیم و طبق آخرین آمار استان اصفهان بیست و سوم در کشور در حوزه اعتیاد است در حالی که در 4 سال گذشته استان نوزدهم بوده است.

هادی‌زاده با بیان اینکه در عرصه کشف مواد مخدر استان پنجم کشور هستیم، اظهار داشت: در این حوزه عملکرد ضعیف است با این حال میزان کشفیات 9 ماهه امسال 24 تن بوده که به نسبت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: البته میزان کشفیات در استان‌های مرزی شرقی و جنوبی بیشتر شده که نشان‌دهنده این سیاست است که تمرکز در آن مناطق بیشتر و قوی‌تر شده تا مواد مخدر کمتری به مناطق مرکزی برسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجایی که مواد مخدر صنعتی جغرافیای تولید ندارند بنابراین کشفیات آن‌ها نیز حداقلی است، معمولاً 75 درصد کشفیات تریاک و باقی مواد دیگر است.

وی یادآور شد: اینکه کشفیات شیشه تنها یک درصد است مسأله مهمی است زیرا 25 درصد معتادان کشور مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کنند و از این میان 50 درصد زنان معتاد نیز مصرف‌کننده این نوع ماده‌اند که ترک آن بسیار سخت‌تر و پرهزینه‌تر است.

انتهای پیام/فارس