سرویس: اقتصادی 15:12 - جمعه 22 دی 1396

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان

کارگروه ملی احیای زاینده‌رود تشکیل می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در جلسه نمایندگان اصفهان با وزیر نیرو مقرر شد کارگروه ملی پیرامون احیای زاینده‌رود تشکیل شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره تشکیل جلسه نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو اظهار داشت: در این جلسه پیرامون تشکیل کارگروه ملی احیای زاینده‌رود و بهره‌برداری از تونل سوم کوهرنگ صحبت و در این جلسه مقرر شد کارگروه ملی پیرامون احیای زاینده‌رود تشکیل شود.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان کارگروهی را پیرامون احیای زاینده‌رود در اصفهان تشکیل داده است، افزود: در جلسه با وزیر نیرو مقرر شد تا سد تونل سوم کوهرنگ که چندین سال است حفاری آن به اتمام رسیده با حضور یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز به‌کار کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه سد تونل سوم کوهرنگ یکی از نیازهای اساسی در این حوضه است، تصریح کرد: در این راستا مجتمع فولاد مبارکه برای این کار اعلام آمادگی کرده تا در نهایت ظرف مدت 2 سال آینده این سد اجرایی شود و ما شاهد عبور آب از تونل سوم کوهرنگ باشیم.

وی به مشکلاتی که در حال حاضر کشاورزان با آن مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: در این جلسه قرار شد که وزیر مشکل کشاورزان را پیگیری کند و در صورتی که نتوانستند آب در اختیار کشاورزان قرار دهند خسارت آن را به کشاورزان پرداخت کنند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: چندین سال است که پیرامون تشکیل صندوقی برای کشاورزان و حق آبه‌های فروخته شده از آن‌ها بحث شده تا خسارت کشاورزان از این صندوق پرداخت شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.