سرویس: سیاسی 08:00 - جمعه 22 دی 1396

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بزرگ‌ترین مانع اجرای احکام اسلامی نظام سرمایه‌داری غربی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ‌های غربی آثار مخربی در سطح جامعه دارند، گفت: نظام سکولار و سرمایه‌داری غربی موجب بی‌اعتمادی مردم به فرهنگ وقف، ازدواج و خانواده شده چراکه فرهنگ سکولار و غربی با نهاد خانواده مخالف است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری  در نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور که در سالن جلسات اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه برگزار شد بابیان اینکه فرهنگ سکولار با فرهنگ اسلام در تقابل است، گفت: علم سکولار به‌هیچ‌وجه با دین هماهنگی ندارد چراکه فرهنگ سکولار و سرمایه‌داری در اصول و مبانی خود با ارزش‌های دینی و اسلامی کاملاً در تضاد و تقابل است.

وی با تأکید بر اینکه وقف کارکرد‌ها و خدمات بسیار زیادی در جامعه اسلامی داشته است خاطرنشان کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام با پشتوانه آیات قرآن، روایات و بزرگان دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقف یکی از سرمایه‌گذاری‌های تاریخی در منطق اسلام در زمینه‌های اقتصادی است که خدمات ارزنده و قابل‌توجهی نیز در طول 14 قرن اخیر به جامعه اسلامی ارائه کرده است.

میرباقری استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید و بهره‌برداری جامع از ظرفیت مبلغان را از راهکارهای ترویج فرهنگ وقف برشمرد و تصریح کرد: طلاب و علما باید در هر حرکت فرهنگی افراد توانمند را به سمت فرهنگ وقف هدایت کنند که با عملیاتی کردن این موضوع می‌توان به دستاوردهای بسیاری در جامعه اسلامی رسید.

وی بابیان اینکه فرهنگ‌های غربی آثار مخربی در سطح جامعه دارد گفت: نظام سکولار و سرمایه‌داری غربی موجب بی‌اعتمادی مردم به وقف، ازدواج و نهاد خانواده شده است چراکه فرهنگ سکولار و غربی با نهاد خانواده مخالف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  همه مردم باید توجه داشته باشند که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مانع و مزاحم در زمینه اجرای احکام اسلامی در جامعه اسلامی، نظام سرمایه‌داری غربی یا همان سکولاریسم است.

وی با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی در زمینه وقف تصریح کرد: در زمینه وقف باید آسیب‌شناسی صورت گیرد تا دلایل کم‌رنگ شدن وقف در جامعه مشخص شود، البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که فرهنگ غربی با مسئله وقف در تضاد است و به همین دلیل به هر میزان که فرهنگ غرب در جامعه افزایش پیدا کند، فرهنگ وقف کم‌رنگ‌تر می‌شود.

میرباقری بابیان اینکه هنر، سینما و ادبیات مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ابزارهای نوین تبلیغ در دنیای امروز است گفت: باید متناسب با تحولات اجتماعی عرصه وقف را نیز متحول کرد  و تغییر داد تا ازنظر کمی و کیفی بتواند نقش کاربردی خود را در جامعه ایفا کند و همچنین باید برنامه‌ای جامع برای توسعه وقف در کشور صورت گیرد تا شاهد آثار و برکات بیشتری در این زمینه باشیم

وی بابیان اینکه روش‌های جدید وقف می‌تواند به ترویج فرهنگ وقف کمک کند خاطرنشان کرد: با روش‌های جدید وقف، میزان وقف در جامعه افزایش پیدا می‌کند؛ ابزار تبلیغی وقف باید متناسب با نیازهای جامعه به‌روز شده باشد و در این زمینه باید از ابزارهای نوین استفاده شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.