سرویس: اجتماعی 10:45 - جمعه 22 دی 1396

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات

تکلیف گوشی‌هایی که در طرح شناسه‌دار کردن گوشی (رجیستری) غیرفعال می شوند، چیست؟

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص کاربرانی که موبایل‌هایشان در طرح رجیستری غیرفعال شده توضیحاتی ارائه داد.

به  گزارش اصفهان شرق، اواخر مهرماه بود طرح شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) با مرحله مانیتورینگ آغاز و از تاریخ 14 آذر با گوشی های آیفون اجرایی شد. دستگاه هایی که به طور قانونی وارد کشور نشده بودند و دارندگان آیفون و آیپدهایی که دستگاه خود را در سامانه رجیستری ثبت نکرده‌ بودند از یکشنبه (17 دی ماه) سرویس دهی اپراتورهای تلفن همراه به این دستگاه ها قطع شد و به هیچ عنوان دیگر امکان دریافت سرویس برای آن ها مهیا نمی شود.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص کاربرانی که موبایل‌هایشان تاکنون که مهلت قانونی رجیستری شدنشان تمام شده گفت: “در صورت قطع شدن آنتن‌دهی دستگاه‌های موبایل، کاربر باید گوشی را به فروشنده‌ای که از آن دستگاه را در طول ماه‌های گذشته خریداری کرده بازگرداند تا دستگاه جدیدی از او دریافت کند و اگر با امتناع فروشنده مواجه شدند به سازمانهای تعزیرات حکومتی به‌آدرس Tazirat135.ir یا حمایت مصرف کنندگان به‌آدرس Cppo.mimt.gov.ir مراجعه و شکایتشان را ثبت کنند. با ثبت شکایت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مردم نگران موردی نباشند، حتی اگر فروشگاه مورد نظر تعطیل شده باشد و… بازهم توانایی اقداماتی را در این باره خواهیم داشت”.

وی همچنین تاکید کرد که خریداران حتما باید هنگام خرید گوشی فاکتوری که سریال دستگاه روی آن نوشته شده باشد، از فروشنده دریافت کنند و در صورت خرید گوشی دست دوم نیز از طریق شماره پیامکی 7777 و یا کد دستوری *7777# اصالت دستگاه را استعلام کنند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.