اصفهان شرق

آخرین جزئیات برگزاری حج تمتع ۹۷

کدخبر: 156485
1396/10/21 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، سید حسن حسینی شاهرودی درباره آغاز مذاکرات حج تمتع 97 میان مسئولان حج ایران و عربستان اظهار کرد: بنابر صحبتهایی که بعد از حج 96 صورت گرفت بنا شد تا برای حج 97 هم مطابق با حج سال گذشته پیگیریها انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امر واجب حج را نمی‌توان تعطیل کرد و حتی مراجع هم نظرشان بر این مهم است، ما نیز باید بهانه‌ها را به اصطلاح از کشور میزبان حجاج بگیریم و تکلیف شرعی را انجام دهیم.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پیگیریها در رابطه با حج تمتع 97 انجام گیرد، تصریح کرد: بررسیها و پیگیریها باید انجام شود و در نهایت اگر موانع سیاسی یا امنیتی به وجود آمد آن زمان حج را تعطیل کنیم.

به گفته حسینی شاهرودی، سازمان حج و زیارت نیز وظیفه دارد که پیگیریهای لازم در رابطه با حج تمتع را انجام دهد مگر اینکه شورای امنیت ملی به این نتیجه برسد  که زائران کشورمان شاید امنیت لازم را نداشته باشند یا شرایط سیاسی ایجاب نکند که زائران ایرانی را به حج بفرستیم.

وی افزود: سازمان حج و زیارت هم باید پیگیریها را داشته باشد و این مذاکرات هم در همین راستا است.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان حج و زیارت هم جسله‌ای را با فراکسیون نداشته و از نتایج سفر اخیر مسئولان این سازمان بی خبر هستیم.

حسینی شاهرودی درباره اینکه آیا امسال شورای امنیت به موضوع حج تمتع ورود می‌‌کند، تصریح کرد: اگر ضرورت داشت باشد ورود می‌یابد؛ سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ابتدا گزارشهای لازم را ارائه می‌دهند و اگر لازم شد نیز شورای امنیت به اصل موضوع ورود می‌یابد.

انتهای پیام/تسنیم