سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:40 - چهارشنبه 20 دی 1396

در جلسه گردشگری جرقویه علیا مطرح شد؛

ضرورت شناخت پتانسیل‌های گردشگری جرقویه برای ایجاد درآمد پایدار

بخشدار جرقویه علیا گفت: با توجه به ظرفیت های بالای منطقه باید از ظرفیت های عمومی و اختصاصی بخش جرقویه در جهت ایجاد گردشگری و اشتغال پایدار بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، صبح امروز جلسه ایجاد طرح گردشگری با حضور بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر وروستاها و دهیاران منطقه در سالن اجتماعات بخشداری تشکیل شد.

در این جلسه بخشدار جرقویه علیا با اشاره به پتانسیل های موجود در زمینه گردشگری در منطقه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه کویری جرقویه علیا از قبیل معدن نمک، تپه های ماسه ای، چشمه های آب و قنوات، اثار باستانی، دژکوه، کبوتر خانه های قدیمی، مساجد و بناهای تاریخی باید با همکاری و هماهنگی مسئولان طرح کمیته گردشگری را در منطقه اجرایی کنیم و با توجه به وجود ردیف ایجاد اشتغال و تسهیلات آماده پرداخت را وارد این طرح کنیم و در زمینه گردشگری و ایچاد اشتغال در منطقه گام های اساسی برداریم.

حسین بهزادفر با اشاره به وجود نقاط عمومی و اختصاصی در بحث گردشگری افزود: بحث گردشگری را باید در بخش عمومی و خصوصی پیگیری کرده و بستر لازم برای ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری را فراهم آوریم.

در این جلسه مقرر شد تا جلسات گردشگری به صورت گردشی در روستاهای مورد هدف گردشگری تشکیل و اعضای جلسه از نقاط و چاذبه های محل بازدید بعمل آورند.

نظر به اینکه توسعه و رونق گردشگری مستلزم هزینه و زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز و آماده سازی مکان های گردشگری جهت اقامت توریست و مهمانان است طرح های مورد نیاز نقاط مزبور و هزینه مورد نیاز را تهیه و در جلسه آتی مطرح کنند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.