سرویس: اجتماعی 08:00 - چهارشنبه 20 دی 1396

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس:

حمایت مسؤولان از پیام‌رسان‌های داخلی کافی نیست/ ادامه فعالیت تلگرام، منوط به داخلی شدن سرورهای آن است

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شرط راه‌اندازی دوباره تلگرام در داخل آن است که سرورهای این شبکه در داخل کشور باشند تا بار دیگر شاهد ترویج خشونت و ناامنی این شبکه خارجی در داخل نبوده و از آن جلوگیری شود.

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: حمایت دولت از پیام‌رسان‌های داخلی فضای مجازی که می‌توانند رقیب پیام‌رسان‌های خارجی باشند و به امنیت فضای مجازی کشور کمک کنند، ناکافی است.

وی افزود: شبکه‌های داخلی فضای مجازی با مشکلات عمده‌ای همچون اراده ناکافی مسؤولان در حمایت  از این شبکه‌ها، جذابیت برای کاربران، امکان نصب آسان ‌بر روی همه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و ارتقاء فنی آن‌ها به‌گونه‌ای که هر یک از شبکه‌های داخلی حداقل 30 میلیون عضو داشته باشند، روبرو هستند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درحالی‌که وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خواهان حمایت از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی به‌منظور رقابت با شبکه‌های پیام‌رسان خارجی ازجمله تلگرام است اما رئیس‌جمهور با این کار مخالف است.

وی با بیان این‌که پیام‌رسان تلگرام ممکن است به‌گونه‌ای خود را تجهیز کند که به‌سختی فیلتر شود، خاطر نشان کرد: شرط راه‌اندازی دوباره تلگرام در داخل آن است که سرورهای این شبکه در داخل کشور باشند تا بار دیگر شاهد ترویج خشونت و ناامنی این شبکه خارجی در داخل نبوده و از آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.