سرویس: اخبار شهرستان 13:10 - سه شنبه 19 دی 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

بخشش شاهانه وزارت نیرو بر حقابه کشاورزان اصفهانی/ توسعه شرق اصفهان در گرو تاسیس سه فرمانداری مجزا خواهد بود

عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وزارت نیرو باید مکانیسمی را ایجاد کند که کسی به مسیر حقابه کشاوزان دست درازی نکند و باید حقابه به دست کشاورز شرق اصفهان برسد.

حیدرعلی عابدی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه اجرای طرح بن_بروجن به ضرر کشور است، اظهار کرد: اجرای طرح مذکور غیر اقتصادی و هدر دادن بیت المال است و کسانی که اصرار به اجرای این طرح دارند باید صبر کرده تا تونل سوم اجرا شده و به اندازه سقفی که شورای عالی آب تعیین کرد برای این طرح آب اختصاص دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: موضوع طرح بن_بروجن باید به بعد از سال 97 برگردد زیرا اجرایی کردن این طرح به ضرر کشور و علی الخصوص اصفهان تمام می شود.

وی با اشاره به پیش فروش آب تونل سوم، گفت: برآورد ما این است که تونل سوم تا اواخر سال 98 به اتمام و به زاینده رود خواهد رسید ولی آب این طرح قبلا توسط وزارت نیرو پیش فروش شده و سهمی عاید شرق اصفهان نخواهد شد.

عابدی با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن بهشت آباد، شرق اصفهان نیز بهره مند خواهد شد، بیان کرد: اگر دولت کمر همت را ببندد، می توان تا 5 سال آینده شاهد به ثمر نشستن بهشت آباد باشیم و در این رابطه شرق اصفهان نیز بهره مند می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه حرف ما، اختصاص حقابه به کشاورزان شرق اصفهان است، اذعان کرد: وزارت نیرو باید مکانیسمی را ایجاد کند که کسی به مسیر حقابه کشاوزان دست درازی نکند و باید حقابه به دست کشاورز شرق اصفهان برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه وزارت نیرو بخشش شاهانه ای نسبت به حقابه کشاورزان اصفهانی انجام داد، گفت: برخی طرح های غیر علمی و آبخیز داری استان چهارمحال و بختیاری در بالای سد، مانع ورود آب به سد زاینده رود شده و از تجمیع آب به سد جلوگیری کرد و در این مسیر حقابه کشاورزان با مشکلاتی روبه رو گشت.
وی با تاکید بر اینکه باید نظم در مسیر رودخانه زاینده رود ایجاد شود، متذکر شد: اولویت اول همه نمایندگان طرح ساماندهی تونل اول تا تالاب گاوخونی است و اجرایی شدن تونل سوم و بهشت آباد در اولویت دوم و سوم قرار دارد.

عابدی خاطرنشان کرد: 12 سال گذشته تا کنون بیشترین خسارت به کشاورزان اصفهانی وارد شد و در این رابطه، رشد طرح های آبخیز داری و توسعه کشاورزی بالای سد زاینده رود نیز باعث تشدید آسیب شده است.

وی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به اینکه شهرستان شدن حق شرق اصفهان است، گفت: با شهرستان شدن شرق اصفهان، مشکلات اداری برای مردم این منطقه کم تر خواهد شد و باید به سرعت این مساله پیگیری شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شرق اصفهان، پتانسیل احداث سه فرمانداری مجزا را دارد و شهرستان شدن به توسعه منطقه کمک می کند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.