اصفهان شرق

فیلترشکن‌ها نقش بدافزار دارند

کدخبر: 156329
1396/10/19 در ساعت 15:07

به گزارش اصفهان شرق، سید مصطفی مرتضوی اظهارکرد: فضای مجازی با تمام محاسنی که به همراه دارد، مخاطراتی نیز از نظر رفتاری، محتوایی و فنی برای کاربران ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شیوه آلوده سازی ویروس ها در فضای مجازی گهگاه تغییر می‌کند، افزود: زمانی ویروس‌ها برای فضای ایمیل آلوده سازی می کرد، اما اکنون با توجه به اینکه بیشتر کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبادل اطلااعات دارند، آلوده‌سازی در شبکه‌های اجتماعی قوت گرفته است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: بعضی افراد در فضای مجازی به دنبال اطلاعات مردم می‌گردند تا با سرقت اطلاعات، از آنها سوء استفاده‌های مورد نظر خود را داشته باشند، بعضی دیگر دنبال آزار و اذیت درفضای مجازی هستند تا افراد را آسیب‌پذیر کنند، اما مهمترین خطر تهدید سرقت اطلاعات است.

وی با بیان اینکه بدافزارها می‌تواند تمام اطلاعات گوشی شهروندان را در اختیار گرفته و برای آنها مخاطره‌آمیز باشد، گفت: فیلترشکن‌ها می‌تواند نقش بدافزار را ایفا کند، این نرم‌افزار  هزینه‌هایی را به بار می آورد و می تواند موجب کندی سرعت و اختلالات ارتباطی کاربران شود.

سرهنگ مرتضوی تاکید کرد: در بسیاری از مواقع بدافزارها با عنوان فیلترشکن به شهروندان تحمیل و باعث سرقت، سوء استفاده و تخریب اطلاعات گوشی افراد  می‌شود، اکثر فیلترشکن‌ها دسترسی افراد به اطلاعات قبلی خود را از بین می‌برد، بنابراین کاربران شبکه‌های اجتماعی باید کمی صبوری کنند تا مشکلات ایجاد شده برطرف شود.

انتهای پیام/ایمنا