سرویس: اجتماعی 11:55 - سه شنبه 19 دی 1396

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان

۱۰۰ هزار شهروند از آموزش‌های پلیس اصفهان بهره‌مند شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برگزاری یک‌هزار و ۱۴۲ جلسه آموزش همگانی توسط کارشناسان انتظامی پلیس و بهره‌مندی ۱۱۱ هزار شهروند طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حسن یاردوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: کارشناسان نیروی انتظامی به منظور افزایش سطح آگاهی و دانش انتظامی شهروندان و پیشگیری از وقوع انواع جرایم به صورت مستمر در حال برگزاری جلسات آموزش همگانی در جوامع هدف است .

وی بیان کرد: همه کارشناسان پلیس اصفهان با بهره‌مندی از تجربیات و تحصیلات کلاسیک بالا در راستای ارائه آموزش‌های مختلف در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و حوادث با فنون فن بیان بالا و استفاده از وسایل کمک آموزشی (فیلم، جزوات آموزشی و …) اقدام به ارائه آموزش‌های همگانی می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: 368 جلسه در مساجد، 389 جلسه درمدارس، 51 جلسه ویژه خانواده‌ها، 160 جلسه برای کارکنان دولت، 92 جلسه برای صنوف و 82 جلسه برای کانون‌های فرهنگی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل دیداری که در اکثر مدارس توسط کارشناسان مشاوره با قوت پیگیری شد برگزاری 319 نمایشگاه با محوریت عفاف و حجاب، آسیب‌های فضای سایبری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر و آشنایی با مهارت‌های اجتماعی بود .

یاردوستی ادامه داد: آموزش همگانی پلیس در موضوعاتی مانند اعتیادهای مدرن (تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی، مواد مخدر (سنتی، صنعتی)، تکنیک‌های تربیت فرزند و نقش خانواده در پیشگیری از وقوع جرائم، افت تحصیلی دانش آموزان و مدیریت استرس و پرخاشگری، تکنیک‌های ارتباطی همسران و جلوگیری از بروز طلاق‌های عاطفی در جامعه، تقویت باورهای دینی در خانواده و نقش مهم والدین در پیشگیری از گسستگی‌های بین اعضای خانواده، مدیریت کودکان در کنترل استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، آموزش مهارت‌های دوست‌یابی و پیشگیری از روابط نامشروع و همچنین تقویت مهارت “نه” گفتن بوده است.

وی برگزاری اینگونه جلسات و استمرار آن هم در پیشگیری از جرائم پیش روی جامعه (خانواده‌ها و دانش آموزان) و همچنین بالا بردن ظرفیت‌های اشخاص و نقش آن در ضریب امنیت را ضروری دانست و گفت: آمار پرونده‌های قضائی متشکله در دوایر مشاوره کلانتری‌ها در حوزه خانوادگی، روانشناختی و ارتباط های نامتعارف گویای این امر است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.