سرویس: اجتماعی 09:25 - سه شنبه 19 دی 1396

معاون وزیر ارتباطات:

ترس مردم از دکل های مخابراتی بیجاست/هرچه گوشی به دکل نزدیک‌تر باشد تشعشع کمتری دارد

حسین‌فلاح‌جوشقانی در برنامه “ذره بین” در مورد مسائل مختلفی ازجمله شایعات گفته شده در مورد دکل‌های مخابراتی گفتگو کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صبح امروز در برنامه رادیویی “ذره بین” در مورد شایعات گفته شده در خصوص مضرات تشعشعات دکل های مخابراتی اظهار داشت:  مردم از دکل ها ترس دارند، به دلیل وجود اشعه، ما به طور منظم ارتعاشات را اندازه گیری میکنیم.

جوشقانی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی میزان تشعشعات را اندازه گیری میکند و اگر این میزان زیاد باشد به ما گزارش میدهند که تا کنون چنین گزارشی ارائه نشده است. هرچه گوشی تلفن همراه به دکل نزدیک باشد میزان تشعشع کمتری خواهد داشت. در کشورهای توسعه یافته این دکل ها گاها مشخص نیست بدلیل پوشش طراحی مبلمان شهری.یکی از ارائه سرویس ها بحث فیبر کشی تا منازل است اما از لحاظ مالی بسیار پر هزینه است. تمامی گوشی های تلفنی که وارد کشور میشوند SAR(میزان جذب اشعه) آنها را بررسی میکنیم.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص اهداف طرح رجیستری گفت: اهداف اصلی طرح ریجستری که شروعش از ۲۸مهر ماه بود، بحث پشتیبانی محصولات و گارانتی گوشی ها بود. متقاضی طرح ریجستری تلفن همراه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود و مهمترین بحث ریجستری مبارزه با قاچاق است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص شبکه اینترنت اپراتورها اظهار داشت: در شبکه تلفن همراه ما شبکه های استانداردی داریم اما به این معنی نیست که کیفیت شبکه در همه جا خوب است و مردم راضی هستند. از سال ۹۳ اجازه دادیم اپراتورها نسل ۳ و ۴ تلفن همراه را ارائه دهند. موفق ترین حضور بخش خصوصی را در حوزه ی ارتباطات و فناوری ارتباطات داریم. اینترنت ثابت ما در دنیا وضعیت مناسبی ندارد. مکانیزم جدید برای اینترنت ثابت بر اساس سرعت هزینه پرداخت میشود اما اینترنت تلفن همراه بر اساس حجم است.

جوشقانی در خصوص حذف پیام های تبلیغاتی گفت: برای حذف پیامک های تبلیغاتی *۸۰۰#را ارسال کنید. برای حذف تبلیغات از شماره ی شخصی، آن شماره را به ۱۹۵ پیامک کنید. یکی از دلایل پیامکهای تبلیغاتی، یکسری کسب و کارها نیاز دارند تبلیغ کنند که برایشان ارزان باشد.

معاون وزیر ارتباطات در آخرین تاکید کرد: وظیفه‌ی سازمان تنظیم مقررات، بحث مقررات گذاری، قیمت گذاری، اجازه ی فعالیت، نظارت بر عملکرد و حمایت از حقوق مصرف کننده و … است و تنها شرکت دولتی شرکت ارتباطات زیر ساخت است و مابقی مثل رایتل و ایرانسل و … خصوصی هستند. وزارت خانه ی ما جزو چهارمین حوزه ای است که برای دولت درآمد زایی میکند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.