سرویس: اقتصادی 14:08 - دوشنبه 18 دی 1396

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

نظر مساعد مجلس درباره وام 15میلیونی ازدواج

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جو کمیسیون تلفیق و مجلس نسبت به افزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون مثبت است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بودجه سال 97 وام  10 میلیون تومانی را  برای ازدواج در نظر گرفته بود، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی پس از بررسی لایحه، پیشنهادی را مبنی بر افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان به اعضای کمیسیون تلفیق ارائه دادند.

وی با بیان اینکه بیش از 120 هزار زوج در انتظار دریافت وام ازدواج هستند، افزود: علاوه بر پیشنهاد کمیسیون تلفیق، بنده و آقای شیران خراسانی نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه نیز به‌صورت انفرادی پیشنهادی را مبنی بر افزایش وام ازدواج از 10 به 15 میلیون تومان به کمیسیون تلفیق، ارائه دادیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌ها برای آغاز زندگی بالاست لذا اعضای کمیسیون اجتماعی معتقد بودند افزایش وام ازدواج به 15 میلیون می‌تواند عاملی برای تشویق جوانان به ازدواج باشد.

خضری با بیان اینکه جو کمیسیون تلفیق و به‌طور کلی مجلس نسبت به این موضوع مثبت است، گفت: بنده و آقای خراسانی به‌عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، تلاش خواهیم کرد تا این پیشنهاد به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر اعضای کمیسیون تلفیق 97 در حال بررسی مفاد درآمدی بودجه هستند، گفت: در روز‌های آتی کمیسیون تلفیق به بحث‌های هزینه‌ای وارد می‌شود که بحث افزایش وام ازدواج نیز در بخش هزینه‌ای بودجه مطرح می‌شود که امیدواریم به تصویب اعضای کمیسیون برسد.

انتهای‌ پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.