اصفهان شرق

شرق اصفهان را به عنوان محور گردشگری کشور معرفی می کنیم/ اقتصاد گردشگری درآمد پایدار در جیب مردم

کدخبر: 156213
1396/10/17 در ساعت 20:01

حمید شهبازی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق، از برگزاری جلسه ای با حضور شهرداران شهرستان اصفهان در تهران به منظور هم اندیشی با علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد.

شهردار شهر هرند با اشاره به اینکه وجود پنج نماینده مجلس در اصفهان فرصتی مطلوب برای شهرستان است، تصریح کرد: تصمیم بر این بوده تا با در نظر گرفتن مسائل شرق اصفهان، از توان نمایندگان در ابعاد مختلف استفاده کنیم و به این دلیل به فراخور اولویت های کاری، جلساتی در دفاتر معاونین وزرا با حضور شهرداران شهرستان اصفهان برگزار شد.

وی اظهار کرد: قطعا مسئولان کشوری با گفتگوی چهره به چهره واقف به ظرفیت و مشکلات شهرستان اصفهان خواهند شد و خدمت رسانی بهتر به مردم و هم اندیشی در خصوص رفع مشکلات کلان منطقه، عایدی خوب این جلسات مطرح می شود.

شهبازی با بیان اینکه جلسه فردا در تهران با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی به منظور محور بخشیدن به بحث گردشگری شهرستان اصفهان است، متذکر شد: امروزه گردشگری به عنوان مهم ترین اقتصاد دنیا مطرح می شود و سومین گردش مالی اقتصادی را در دنیا به نام خود به ثبت رسانده است و بر این اساس می طلبد تا بررسی دقیق تر در محور قرار دادن منطقه شرق اصفهان در بحث گردشگری انجام شود.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی مدون و کار جمعی می توان شهرها و روستاهای شرق اصفهان را به عنوان محور گردشگری در کشور معرفی کنیم.

شهبازی با تاکید بر اینکه با وجود خشکسالی در استان اصفهان باید به فکر درآمد پایدار دیگری باشیم، گفت: گردشگری به نوعی اقتصاد درون زا و مولفه اقتصاد مقاومتی در منطقه شرق اصفهان است و باید تلاش کنیم تا این درآمد پایدار به جیب مردم وارد شود.

وی افزود: گردش مالی صنعت گردشگری در دنیا به حدود 8 هزار میلیارد دلار می رسد و این در حالی است که آمار این گردش مالی در کشور ایران که از لحاظ گردشگری جزء ده کشور برتر دنیا است به یک درصد از مجموع آمار جهانی رسیده است و این نکته نیاز به پیگیری و رساندن گردشگری ایران به رده های بالای جهان دارد.

گفتنی است که شرق اصفهان با داشتن پتانسیل برتر گردشگری جزء برندهای برتر استانی و کشوری به شمار می رود. تپه های ماسه ای ورزنه، آثار تاریخی موجود در شهر ورزنه و همچنین دومین بنای خشتی کشور در قورتان بخش بن رود، آثار دیدنی و تاریخی روستای قهی و شهر هرند، آثار تاریخی و طبیعی بخش کوهپایه، جرقویه علیا و سفلی و همچنین برج کبوترهای موجود در براآن شمالی و جنوبی و شهر اژیه؛ هر یک ظرفیت بالای گردشگری در شرق اصفهان است که باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.


انتهای پیام/ اصفهان شرق