سرویس: اجتماعی 17:08 - یکشنبه 17 دی 1396

تذکرات این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان ؛

ضرورت تشکیل ستاد مدیریت بحران آب/ تجدید نظر در روند اجرایی مجموعه‌های فرهنگی شهرداری

جمعی از اعضای شورای شهر در تذکری به نمایندگی کوروش خسروی رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خواستار تشکیل مدیریت بحران در حوزه آب در شهرداری اصفهان شدند.

به گزارش اصفهان شرق، کوروش خسروی رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز(یکشنبه) در جلسه علنی شورای شهر گفت: با توجه به خشکسالی گسترده لازم است شهرداری اصفهان نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران خشکسالی، کاهش یا حذف موارد غیرضروری مصرف آب، سنجش پوکی خاک در مناطق مختلف شهر به ویژه بافت تاریخی، استفاده از آب خاکستری و بازچرخانی چندباره آب و موارد دیگر اقدام عاجل کند.

لزوم تجدید نظر در روند اجرایی مجموعه‌های فرهنگی شهرداری اصفهان

مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه علنی امروز گفت: در طول هشت ماه گذشته یک نکته کلیدی در آسیب‌شناسی اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری روشن شد که قریب به اتفاق کارشناسان، کنشگران و نهادهای بخش خصوصی فرهنگ و هنر بر آن اتفاق نظر دارند و آن نقش غیرسازندهِ اغلب دفاتر تخصصی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

وی ادامه داد: آثار مشهود اقدامات بخش عمده‌ای از این دفاتر، موازی‌کاری و تصدی‌گریِ در اموری است که متناسب با آن، بخش خصوصیِ توانمند در اصفهان وجود دارد، به جای تمرکز این دفاتر بر روان‌سازی، تسهیل‌گری و یاری رساندن به هنرمندان، کنشگران و بخش‌ خصوصی، عملاً با اعمال نظارت‌های شبه حاکمیتی و ممیزیِ مضاعف، مانع از پویاییِ تولیدات و کندی روند اجرایی شده‌اند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: نظر به این‌که سهم عمده اولویت‌های کمیسیون فرهنگی و طرح‌های مصوب این مدت شورای شهر پنجم تقویت فضای کسب‌وکار، توانمندی بخش خصوصی، رونق صنایع خلاق و شادابی و نشاط فرهنگی و هنری است، متولیان فرهنگی شهرداری باید در ماموریت‌ها و روندهای اجرایی‌شان تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.