سرویس: اقتصادی 09:30 - یکشنبه 17 دی 1396

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان

بهینه‌سازی مصرف انرژی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: استفاده از بخاری برای گرم کردن خانه‌ها بدترین نوع سوزاندن گاز با پایین‌ترین بازدهی است و بهینه‌سازی مصرف انرژی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مصرف‌کنندگان خود وارد عمل شوند.

به گزارش اصفهان شرق،سید مصطفی علوی در مراسم گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان، اظهار داشت: به‌طور قطع برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ارتقای دانش مجریان و بهبود فرهنگ مصرف‌کنندگان تأثیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این نمایشگاه در بهبود تأسیسات گرمایشی و سرمایشی تأثیر داشته باشد، گفت: امروزه موضوع انرژی یک مسئله اساسی و حیاتی است و فقط صرف مبحث مصرف انرژی و پرداخت پول نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: بالاخره دستگاه‌های احتراقی گازسوز خطرناک است، هرچند نسبت به سوخت‌های مایع وضعیت بهبود پیدا کرده ولی بازهم نتیجه سوختن آن آزاد شدن گازهای سمی است که وارد فضا شده و بر کیفیت هوا تأثیر می‌گذارد.

وی با توصیه به استفاده از تجهیزات با بازدهی بالا، گفت: اصولاً هدر رفت انرژی از دیوارها و سقف ساختمان‌ها به‌شدت رخ می‌دهد، آیا وقت آن نرسیده موضوع عایق‌کاری این قسمت‌ها به‌صورت جدی اجرا و از هدررفت انرژی از این بخش‌های جلوگیری شود.

علوی میزان مصرف گاز طبیعی در استان اصفهان را در مدت یک سال 21 میلیارد مترمکعب  اعلام کردکه رقم بالایی است و با اشاره به.انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ملی افزایش کارایی موتورخانه‌ها در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: ‌این تفاهم‌نامه صرفاً برای ممیزی مصرف است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز مصرف دستگاه‌های انرژی‌سوز باید تحت مراقبت و کنترل قرار بگیرند، گفت: در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌عنوان یک فرهنگ عمومی خود مصرف‌کنندگان باید وارد عمل شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: اگر هوای داخل یک موتورخانه به‌درستی تنظیم شود به کاهش 20 تا 30 درصدی مصرف انرژی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدانیم عایق‌کاری موتورخانه‌ها تأثیر به‌سزایی در بازدهی آن‌ها و کاهش مصرف انرژی خواهد داشت، اظهار داشت: بسیاری از موتورخانه‌های شهرداری یا فاقد عایق‌کاری است یا اینکه میزان زیادی از عایق‌کاری آن‌ها از بین رفته است.

علوی با بیان اینکه مشعل‌های اتمسفری به‌کارگیری شده در موتورخانه‌ها دارای بازدهی بسیار پایینی است به‌طوری‌که از حیز انتفاع خارج‌ شده، گفت: بخش خصوصی باید متقاعد شود که سرمایه‌ای را که در موضوع بهینه‌سازی مصرف هزینه می‌کند ظرف مدت کوتاهی بازگشت خواهد داشت.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.