سرویس: اجتماعی 11:55 - یکشنبه 17 دی 1396

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان

شرق اصفهان با جذب سرمایه های سرگردان رونق پیدا می کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: منطقه شرق استان اصفهان از ظرفتیت های خاصی برخوردار است و می توان با جذب سرمایه های سرگردان در این منطقه رونق ایجاد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الله غلامی در شورای اداری شهرستان نایین که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه این منطقه از طبیعت و جذابیت های خاصی برخوردار است و می تواند به یک منطقه خاص گردشگری تبدیل شود، افزود: وجود تپه های ماسه ای، تپه های نمکی و پتاس و وجود صنایع دستی همچون فرش یکی از ویژگی های این منطقه برای جذب گردشگر است.
وی با اشاره به محور’طریق الرضا’ به عنوان تسهیل کننده راه سرمایه گذاری در منطقه گفت: محور نایین – خور – طبس با عنوان طریق الرضا، می تواند به عنوان محور گردشگری مذهبی تعریف شود.
جاده نائین به انارک بخشی از طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضاست.
این جاده که دو استان اصفهان و خراسان رضوی را به هم وصل می کند قرار است به بزرگراه دوبانده تبدیل شود.
غلامی گفت: علاوه بر طریق الرضا محور ترانزیت نطنز به سمت یزد و کرمان به عنوان یک پروژه 800 میلیارد تومانی با سرمایه گذاری 70 درصدی بخش خصوصی نیز از کُریدورهای مهمی است که چند استان را به هم متصل می کند.
وی با بیان اینکه محور نایین – انارک – خور – طبس از پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان است، گفت: سال گذشته 40 کیلومتر از این پروژه افتتاح شد و قطعه دوم آن بطول 40 کیلومتر تا پایان سال تکمیل می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قطعه سوم محور نایین- انارک – خور- طبس به طول 150 کیلومتر نیز با اعتبار بالغ بر 110 میلیارد تومان جزو پروژه های سال آینده است.
وی با بیان اینکه احیای بافت های تاریخی با معماری خاص اقلیم کویری، یکی از اقدامات زیرساختی مهم محسوب می شود، افزود: این کار در شهر نایین شروع شده است و در آینده با ایجاد امکانات می توانیم مدت اقامت و ساعات ماندگاری گردشگران در این شهر را افزایش دهیم.
غلامی گفت: در برنامه عمران و بهسازی شهری و در راستای احیای بافت های ناکارآمد شهری و در برنامه ششم توسعه، بصورت ویژه به این موضوع پرداخته و تسهیلات خوبی به متقاضیان ارائه شده است و سرمایه گذاران می توانند از این تسهیلات با سود 4 درصد به منظور بازسازی این فضاهای متروکه بهره مند شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین از احداث بندر خشک و احداث بار لجستیک بعنوان دو پروژه کلان در شرق اصفهان نام برد و گفت: احداث بندر خشک و احداث بار لجستیک بعنوان بارانداز بار کانتینری نیاز به گمرک ندارد .
وی افزود: در کنار احداث این دو پروژه باید پتانسیل شبکه آزاد راهی و شبکه ریلی نیز وجود داشته باشد که این ظرفیت در نایین و اردستان وجود دارد.
غلامی همچنین از افتتاح 150 واحد مسکن مهر شهرستان نایین در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همزمان با این افتتاح، عملیات احداث زیرگذر برای سایت مسکن مهر نیز آغاز خواهد شد.
استاندار اصفهان هم در شورای اداری شهرستان نایین بر ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی بویژه سرمایه گذاران محلی برای توسعه و احداث پروژه های جدید عمرانی تاکید کرد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه صاحبان سرمایه همواره در کنار ما هستند و باید راه را برای ورود آنان در عرصه احداث پروژه های عمرانی هموار کرد، گفت: در جذب سرمایه گذاران باید دید بالایی داشت و لازم است با تعریف پروژه ها، سرمایه گذاران به صحنه فراخوانده شوند تا کانون های گردشگری در محله ها توسعه یابد.
استاندار اصفهان، ضمن بازدید از پروژه های احیاء و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در نایین در شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

انتهای پیام/ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.