سرویس: اجتماعی 10:45 - یکشنبه 17 دی 1396

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد

شیوع ویروس خطرناک پیامکی بر روی گوشی‌های تلفن همراه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ویروسی که پس از نصب شدن بر روی گوشی‌های تلفن همراه اطلاعات آن‌ها را پاک می‌کند در حال انتشار در فضای مجازی است.

به گزارش اصفهان شرق، سید مصطفی مرتضوی با اشاره به شیوع ویروسی خطرناک بر روی گوشی‌های تلفن همراه اظهار داشت: این روزها بنا به شرایط خاصی که حاکم هست، بعضی از افراد درصدد سوءاستفاده از این شرایط هستند، بنابراین باید بیش از پیش دقت کنیم و اطرافیانمان را هم آگاه کنیم.

وی افزود: این ویروس تحت عناوین مختلف از طریق پیامک به کاربران ارسال شده و از آنان درخواست می‌شود روی لینک ارسالی کلیک کنند و بدین صورت به محض کلیک کردن بر روی لینک ارسالی کلیه اطلاعات گوشی تلفن همراه آن کاربر پاک می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ممکن است اپلیکیشن‌ها یا لینک‌هایی در گروه‌ها و یا کانال‌ها پیشنهاد شود جهت دور زدن فیلتر، لینک پراکسی، افزایش امکانات تلگرام و یا مسنجر جدید و …، بنابراین جهت پیشگیری از آسیب نکاتی را باید کاربران مورد متوجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید، راجع به هر اپلیکیشن قبل از نصب مطالعه کنید و یا از افراد مطلع سؤال بپرسید، به هیچ عنوان فایل اپلیکیشن‌ها را از گروه‌ها، کانال‌ها و منابع غیررسمی دانلود و نصب نکنید و برنامه‌ها را فقط از طریق پلی استور (play store) یا افراد متخصص مطمئن دریافت و نصب کنید.

مرتضوی در پایان تأکید کرد: اگر برنامه‌ای بر روی گوشی دارید که مشکوک هستید که از چه منبعی نصب شده پاک کنید و در صورت نیاز مجدداً طبق توصیه قبلی فقط از طریق پلی استور (play store) یا افراد متخصص مطمئن دریافت و نصب کنید.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.