سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:15 - شنبه 16 دی 1396

اگر بارژیم خود مشکل دارید

برای سلامتی حتما این خوراکی را بخورید

به نظر میرسد مردم همیشه با رژیم های غذایی خود مشکل دارند. صنایعی وجود دارند که به منظور اینکه به شما بگویند چه باید بکنید، چه زمانی باید بخورید و چه مقدار باید بخورید، اختصاص داده شده اند. گاهی اوقات این برنامه ها کار می کنند، و گاهی اوقات تاثیری ندارند!

به گزارش اصفهان شرق، به نظر میرسد مردم همیشه با رژیم های غذایی خود مشکل دارند. صنایعی وجود دارند که به منظور اینکه به شما بگویند چه باید بکنید، چه زمانی باید بخورید و چه مقدار باید بخورید، اختصاص داده شده اند. گاهی اوقات این برنامه ها کار می کنند، و گاهی اوقات تاثیری ندارند!

اما از آنجا که شما فرد سالمی از نظری فکری هستید، احتمالا می خواهید تا جای که میتوانید خودتان این مسئولیت را برعهده بگیرید. علاوه بر این، آنچه شما می خورید، بر احساس شما، میزان انرژی و وزن شما تأثیر می گذارد. همه ما اصولی که سال ها شنیده ایم را می دانیم: چربی زیاد نخورید، غلات سبوس دار بخورید، از شکر و تنقلات پرهیز کنید. اما در مورد اطلاعات خاص چقدر آگاهی داریم؟

 

به معنای واقعی کلمه هزاران نوع مختلف خوراکی در این دنیا وجود دارد. تقریبا ۴۰۰۰ نوع سیب زمینی وجود دارد، با این حال فقط ده ها نوع آن معمولا در هر کشوری وجود دارد! اگر تا کنون در مورد گسترش انتخاب هایی که میتوانید برای یک شیوه زندگی سالم داشته باشید.

کوینا این دانه باستانی هزاران سال است که در بخش های از آمریکای جنوبی جزء خوراکی های اصلی بوده است. این دانه به طور فزاینده ای به عنوان یکی از سالم ترین دانه های این سیاره شناخته شده است. کوینا یکی از منابع کمیاب گیاهی است که یک پروتئین کامل است، به این معنی که از تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن انسان برخوردار است. این گیاه بسیار شبیه به برنج قهوه ای طبخ میشود و شما به راحتی می توانید آن را در هر غذایی که از برنج، رشته فرنگی، ماکارونی، و یا هر دانه دیگر استفاده میشود، جایگزین کنید.

 

کلم

کلم ، “یکی از سالمترین سبزیجات در این سیاره است.” این یک ادعا جسورانه است، اما صحت دارد. کلم دارای کالری کمی است، حاوی مواد مغذی مهم، مواد معدنی و ویتامین ها مانند کلسیم، منیزیم، ویتامین A ، ویتامین B6 ، ویتامین c ، ویتامین K و خیلی چیزهای دیگر است. شما میتوانید کلم را درست مثل سبزیجات دیگر بخورید؛ در سالادها، سوپ ها و حتی در بعضی از پاستاها عالی است. کلم این امتیاز را دارد که در تمام فصل زمستان نیز موجود است!

رزماری

 

رزماری بخوریم؟ بله این گیاه را در هر غذایی میتوانید بریزید، و از طعم آن لذت ببرید. رزماری برای توانایی های دارویی خود به منظور بهبود حافظه، تسکین درد عضلانی و اسپاسم، تحریک رشد مو و حمایت از سیستم گردش خون و عصبی شناخته شده است. در مورد مزایای آن صحبت کنید! آسان است، برای اضافه کردن رزماری به رژیم غذایی خود آن را می توان به سالاد، نان اضافه کرد، و یا حتی به صورت خام مصرف کرد. این یک گیاه عالی برای پخت گوشت و ماهی به منظور رفع بوی بد آنها است. حتی می توانید چای رزماری نیز تهیه کنید.

جو دوسر

 

آیا برای صبحانه خوردن جو دوسر را امتحان کرده اید؟ اگر امتحان کرده اید بهتر است اینکار را ادامه دهید. جودوسر برای کاهش میزان کلسترول شناخته شده است و میتواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است که فواید بسیاری دارند. یکی از محبوب ترین روش های پخت بلغور جو دوسر، اضافه کردن کره بادام زمینی، عسل و دارچین پس از جوشیدن بلغور جودوسر به نحوی که آنها را دوست دارید، می باشد.

چغندرها

 

بسیاری از مردم تمایل به خوردن چغندرها ندارند، اما باید این کار را بکنید. چغندرها منبع منحصر به فردی از مواد مغذی هستند که بتالین نام دارند. بتالین ها فواید مختلفی برای بدن شما دارند فوایدی همچون خاصیت ضد التهابی و سم زدایی. علاوه بر این، چغندرها از انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن ما برخوردار هستند. آنها حتی خواص مبارزه با سرطان نیز دارند.

 

با افزودن این خوراکی ها به رژیم غذایی خود، به سلامت خود بها دهید. قبل از این که بفهمید، احساس خوبی خواهید داشت!

انتهای پیام/بهداشت نیوز

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.