سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - پنجشنبه 07 فروردین 1393

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

استقلال و پرسپولیس در رؤیای صدرنشینی/ مربع قهرمانی در سال ۹۳

۸ دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز پنج‌شنبه به طور همزمان برگزار می‌شود. استقلال میزبان نفت است و پرسپولیس در رشت به مصاف داماش می‌رود.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال روز پنج شنبه 7 فروردین برگزار می شود. نتایج این هشت مسابقه نوروزی شاید تا حدود زیادی سرنوشت قهرمانی و تیم های سقوط کننده را مشخص کند.تمامی هشت مسابقه ساعت 17 و 30 دقیقه روز پنج شنبه و به طور همزمان برگزار می شود.

 نگاهی به این دیدارها می اندازیم:

 راه آهن – استقلال خوزستان؛ فرار از منطقه سقوط

 نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان3 – راه آهن2

راه آهن شرایط مالی بدی دارد و بعد از دستگیری مالک این باشگاه بازیکنان راه آهن بارها از شرایط بد مالی در رسانه ها گلایه کردند. هرچند این مسئله باعث نخواهد شد که آنها برای برد تلاش نکنند. استقلال خوزستان هم شرایط خوب و بی حاشیه ای از نظر مالی دارد و عبدالله ویسی بارها قول داده که تیمش سقوط نمی کند و شاگردان ویسی اگر در این بازی خارج از خانه پیروز شوند خیال شان بابت بقا راحت می شود البته راه آهن هم دوست دارد از منطقه خطر فرار کند. بنابراین هر دو تیم برای برد می جنگند هرچند مساوی هم نتیجه بدی برای هر دو تیم نیست.

 فولاد خوزستان – تراکتورسازی؛ تداوم صدرنشینی قرمزهای اهواز؟

 نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی 2 فولاد 2

فولاد خوزستان که صدرنشین لیگ برتر است در این مسابقه انگیزه بسیار زیادی دارد و شاگردان حسین فرکی می خواهند همچنان صدرنشین باقی بمانند و به همین دلیل هم برای گرفتن سه امتیازتا آخرین لحظه تلاش خواهند کرد. فولاد اگر در این بازی پیروز شود صدر جدول در پایان هفته بیست و هشتم تغییری نخواهد کرد اما مساوی یا شکست فولاد باعث امیدواری سایر رقبا از جمله استقلال، پرسپولیس و نفت و حتی سپاهان خواهد شد.

تراکتورسازی برعکس فولاد انگیزه زیادی برای برد در این دیدار ندارد. قرمزپوشان تبریزی بعد از قهرمانی در جام حذفی دیگر لیگ را آنطور که باید و شاید جدی نگرفته اند. به همین دلیل احتمال پیروزی قرمزپوشان اهوازی مقابل تراکتورسازی تبریز زیاد است.

 سپاهان – سایپا؛تلاش برای کسب سهمیه یا قهرمانی

 نتیجه دیدار رفت : سایپا صفر- سپاهان صفر

زردپوشان اصفهانی کورسویی از امید برای قهرمانی در لیگ برتر دارند و به همین دلیل بسیار با انگیزه به میدان می آیند اما سایپایی ها خیلی انگیزه ای برای ادامه لیگ ندارند. آنها در میانه جدول جا خوش کرده اند و دغدغه سقوط یا صعود ندارند.

سپاهان در روز آخر سال 92 مقابل الاهلی امارات شکست ناباورانه ای را در لحظه های آخر مسابقه متحمل شد و اکنون زرد پوشان اصفهانی باید نشان بدهند آن باخت را فراموش کرده اند.

سپاهان اگر در این بازی پیروز نشود شاید دیگر شانسی برای قهرمانی نداشته باشد. بنابراین سپاهان می خواهد حداقل شانس خود را برای کسب سهمیه آسیایی زنده نگه دارد.

 صبای قم – ذوب آهن؛ اولین برد فیروز یا خروج از بحران یاران مرفاوی؟

 نتیجه دیدار رفت: ذوب آهن یک – صبای قم یک

صبا یکی از تیم های پرمشکل لیگ برتر است که بازیکنانش مدام در حال اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات شان هستند! این تیم اگر چه در رده یازدهم است اما با ذوب آهن پانزدهم فقط 5 امتیاز اختلاف دارد. صبا اگر در این بازی خانگی پیروز شود 32 امتیازی خواهد شد اما باخت خانگی مقابل ذوب آهن وضعیت یاران مرفاوی را وخیم می کند. ذوب آهن هم که در این دو فصل شش سرمربی عوض کرده امیدوار است فیروز کریمی بتواند این تیم را از انتهای جدول جدا کند. اگر کریمی در قم پیروز شود شانس صعود از رده پانزدهم به رده سیزدهم را هم دارد.

 فجرسپاسی – مس کرمان؛ بازی شش امتیازی ته جدولی

 نتیجه دیدار رفت مس کرمان یک – فجرسپاسی 2

دیدار این دو تیم در انتهای جدول شش امتیازی است. مس کرمان که آخرین تیم جدول لیگ است اگر در این بازی پیروز نشود تقریبا صعودش قطعی خواهد شد بنابراین لوکا بوناچیچ هر آنچه در مربیگری بلد است را در این بازی رو خواهد کرد تا بتواند همچنان مس کرمان را به بقا امیدوار کند. محمود یاوری هم که یک مربی با تجربه است تلاش خواهد کرد که در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد تا ماموریتش که بقای فجر در لیگ برتر است را به خوبی انجام بدهد. مساوی و یک امتیاز به درد مس اصلا نمی خورد شاید برای فجر خیلی هم بد نباشد.

 استقلال – نفت تهران؛ جدال برای صدر جدول

 نتیجه دیدار رفت: نفت یک – استقلال یک

استقلال که در آسیا نتایج بدی گرفته و خیلی به صعودش امیدوار نیست می خواهد در لیگ برتر این فصل قهرمان شود تا هوادارانش را راضی نگه دارد. آنها باید در این بازی شش امتیازی به پیروزی برسند و امیدوار باشند که تراکتورسازی از فولاد امتیاز بگیرد. از سویی دیگر نفت تهران هم همین شرایط را دارد و به قهرمانی در لیگ برتر امید دارد. نفت اگر بتواند در ورزشگاه آزادی به پیروزی برسد و فولاد در اهواز بازی را به تراکتورسازی واگذار کند در آنصورت نفت شانس صدرنشینی در این هفته را دارد. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه تختی برگزار شد و فرهاد مجیدی برای استقلال گلزنی کرد فرهادی که اکنون دیگر در استقلال نیست و نفت هم با گل زیبای وریا غفوی در دقیقه 88 یک امتیاز از استقلال گرفت. اکنون جدال این دو تیم برای رسیدن به صدر می تواند دیدنی باشد.

 داماش گیلان – پرسپولیس؛ رویای صدرنشینی

 نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس 2 – داماش صفر

هر دو تیم یک ویژگی مشترک دارند؛ بی پولی! اما از نظر وضعیت جدول به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. پرسپولیس برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی می جنگد اما داماش برای سقوط نکردن! سرخپوشان تهرانی می دانند که در رشت و زمین چمن مصنوعی کار بسیار سختی دارند. بازیکنان داماش اگر چه وضعیت بدی از نظر مالی دارند اما نمی خواهند به لیگ یک سقوط کنند و می خواهند یکبار دیگر توانایی های خود را مقابل یک تیم بزرگ نشان بدهند تا مسئولان استان گیلان را به حمایت بیشتر از خود مجاب کنند.

پرسپولیس هم تعطیلات آرامی را پشت سر نگذاشته است بعد از درگیری فیزیکی پیام صادقیان و رضا حقیقی در بازی دوستانه مقابل نفت تهران، دایی تلاش کرده بر اوضاع بی پولی و حاشیه های پرسپولیس مسلط شود ولی وزارت ورزش هنوز نتوانسته با وجود وعده های زیاد وضعیت واگذاری پرسپولیس را مشخص کند. با این حال شاگردان دایی اگر در رشت پیروز شوند شاید آنها صدرنشین هفته بیست و هشتم لیگ برتر باشند به شرطی که نفت از استقلال امتیاز بگیرد، تراکتورسازی هم فولاد را شکست بدهد. به هر حال چهار تیم فولاد، پرسپولیس، استقلال و نفت مربع قهرمانی را تشکیل داده اند و امیدوارند که یکی از این تیم ها مرتکب اشتباه شود.

 گسترش فولاد – ملوان؛ ملوان بحران زده در تبریز

 نتیجه دیدار رفت: ملوان 2 گسترش یک

گسترش با مهدی تارتار هم خوب نتیجه گرفته است و اکنون در رده هشتم جدول قرار دارد ملوان هم که در این فصل نتایج بسیار خوب و دور از انتظاری گرفته است اکنون دچار وضعیت بدی شده است. بعد از رفت و آمد سیروس محجوب به این باشگاه بازیکنان ملوان یک هفته آخر سال 92 را در اعتصاب به سر بردندو در سال جدید هم با انتشار بیانیه ای اعلام کردند نه بخاطر تهدیدهای مسعود معمایی مدیرعامل باشگاه ملوان که بخاطر هواداران تمرین های خود را از سرگرفته اند. با این شرایط بعید است ملوان خیلی از نظر فنی در شرایط آرمانی به سر ببرد. شاید گسترش فولاد سال جدید را با یک برد آغاز کند و ملوان بحران زده اولین باخت سال 93 را تجربه کند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.