سرویس: اخبار شهرستان 16:04 - جمعه 15 دی 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

دولت باید فضایی مناسب برای بازگو کردن مطالبات مردم فراهم کند

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه گفت: دولت باید فضایی مناسب برای بازگو کردن مطالبات مردم فراهم کند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز ازگناه اظهارداشت:مراعات حدود الهی وترک محرمات وانجام واجبات راه سعادت انسان ها می باشد.

وی به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) اشاره وافزود: دنیا خانه ای فانی واز بین رفتنی است ودر آن سختی ها وگرفتاری هایی وجود داردودر حال دگرگونی می باشد که یکی از نشانه های دگرگونی دنیا این است که انسانی که مورد ترحم قرار می گیرد روز مورد قبطه و شخصی که مورد قبطه قرار دارد روزی مورد ترحم بود پس عبرت از دنیا یک مسئله بسیار مهم وضروریست.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد:در روایتی دیگر از امیر المومنین آمده که بعضی از اقوام قبور پدران خودرا به یکدیگر نشان می دهند وفخر فروشی می کنند که اگر ازاین کار عبرت می گرفتند بهتر از فخر فروشی بود چراکه بهترین راه موفقیت انسان ها عبرت گرفتن از گذشتگان می باشد..

وی به آیه ای از سوره غافر اشاره وافزود:خداوند در قرآن میفرماید ببینید چه بلایی بر سر گذشتگان امده است آنها که قدرتمند بودند ولی موفق در برابر خواست واراده خداوند نشدند ومرگ به سراغشان آمد پس این دنیا جای غفلت وفخر فروشی و ستمگری نیست دنیا جای عبرت است برای ادامه حیات وزندگی انسان ها.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  به اغتشاشات اخیراشاره و اظهار داشت: مسئولین در به وجود آمدن این آشوب ها تفکر کنند که سبب به وجود امدنش چه بود داشت.

خطیب جمعه ورزنه به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این سال ها به برکت اسلام وقرآن خدمات بسیار خوبی برای مردم وکشور داشته است که متاسفانه بعضی با چشم بد بینی این خدمات را ناچیز میپندارنددر صورتی که در تمام مسائل خدمات شایسته ای را داشته که البته ضعف هایی هم هست و دشمنان این نظام بدانند که مردم ونظام هیچگاه از هم جدا نیستند ونظام جزئی از مردم ومردم جزئی از این نظام هستند.

حجت الاسلام شامحمدی به وظیفه دولت در برابر مردم  اشاره واظهار داشت: دولت باید بیش از پیش به خواسته های مردم توجه کند و صدای مردم را بشنود مقام معظم رهبری فرمودند همه دولت ها خدمت کردند وبعضی صدماتی زده اند باید دولت پرکار باشد واز خدمت به مردم خسته نشود ودر برطرف شدن مشکلات مردم تلاش به جدی را داشته باشد.

امام جمعه ورزنه در ادامه به وظایف قوه قضائیه نسبت به مردم اشاره و افزود: مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی از مطالبات مردم است و انفعال دربرابر کار مفسدان اقتصادی و امنیتی پذیرفتنی نیست و به زیان نظام می باشد .

وی  افزود: نمایندگان و وکلای مردم در مجلس باید از دو وظیفه اساسی خود منحرف نشوند که این دو وظیفه تصویب قانون برای پیشرفت نظام ومردم و نظارت بر حسن اجرای قانون است که دولت آیا به درستی این قوانین را اجرایی می کند ومسئولین بدانند که اگر بصیرت مردم نبود معلوم نبود این فتنه به کجاها کشیده می شدفاصله گرفتن وکلای مجلس از وظیفه اصلی خود گاهی باعث می شود توجهی به مطالبات مردم نشود وبه اعتقاد ما باید نام نمایندگی مجلس را به وکیل مردم تغییر بدهیم تا بدانند که هرجا وکیل خود از کار خود منحرف گردید به آن تذکر بدهند.

حجت الاسلام شا محمدی به حاکمیت اشرافیت بر بعضی از مسئولین اشاره واظهار داشت: حاکمیت اشرافیت بر برخی از مسئولین ، حصار امنیتی بر برخی از آقازاده ها بعداز اختلاس و مفاسد امنیتی که با آنها برخورد جدی نشد باعث نارضایتی مردم شده که باید مسئولین به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه ورزنه  افزود: دولت باید فضایی را برای مطالبات مردم نسبت به عملکرد خود را فراهم نماید تا مردم مطالبات بحق خودرا پیگیری نمایند و صدای خود را به گوش مسئولین برسانند.

حجت الاسلام شا محمدی به مخالفت دشمنان بر علیه دین اسلام اشاره و اظهار داشت: دشمنان نظام مخالف اسلام وقران واعتقادات مردم هستند وگرنه اگر حامی مردم بودند قرآن، مسجد، بقعه امام زاده وپرچم ایران که منقش به الله هست را آتش نمی زدند این دشمنی ها که در راس آن آمریکای مستکبر می باشد با اصل اسلام مخالف هستند.

وی تصریح کرد: مسئولین بدانند اگرفضای مجازی  به دین واعتقادات ، نظام اسلامی و جان مردم زیان می رساند باید تصمیمی اساسی برای این فضا بگیرند.

امام جمعه ورزنه به نگاه به بیگانگان اشاره وافزود: این رویه که دولت در پیش گرفته ونگاه خود را به بیگانگان دوخته تا مشکلات مرتفع گردد راه اشتباهی است وبدانند که تکیه بر امریکا هیچ مشکلی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد.

حجت الاسلام شامحمدی در ادامه خطاب به آشوبگران اظهارداشت: این خیال خامی است که عده ای آشوبگر بتوانند نظام اسلامی که برآورده از اعتقاد راسخ و ایمان به خدا به وجود آمده را ساقط کنند مردم معتقد به ایمان بخدا و رهبری الهی می باشند.

وی خطاب به مستکبران به ویژه آمریکای جنایتکار بیان داشت: مردم ایران اسلامی حول محور رهبر و ولی فقیه خود اتحاد دارد وآمریکای جنایتکار آرزوی به زمین زدن وانزوای نظام اسلامی ایران را به گور خواهد برد.

امام جمعه ورزنه افزود: مردم عزیز ایران مطالبات به حقی دارند گرانی و وضعیت اقتصادی و معیشتی سختی را می گذرانند که باید دولت مردان با تلاش شبانه روزی مشکلات مردم را مرتفع نمایند ائمه جمعه در سراسر حامی مردم می باشد وصدای مردم را به گوش مسئولین خواهند رسانید

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.