سرویس: اجتماعی 10:45 - جمعه 15 دی 1396

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

افزایش بستری بیماران در اصفهان با افزایش آلودگی هوا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند بستری بیماران قلبی و ریوی در بیمارستان‌های اصفهان به دلیل آلودگی هوا افزایش یافته است.

به گزارش اصفهان شرق، طاهره چنگیز با اشاره به اثرات آلودگی هوا بر سلامت مردم اصفهان اظهار داشت: آمار تفکیک شده در دست نیست که چقدر از مبتلایان بیماری‌های قلبی و یا ریوی در روزهای آلودگی هوا به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: اما آنچه که مسلم است تشدید علائم در این مواقع برای افرادی است که بیماری زمینه‌ای و سابقه بیماری قلبی و یا ریوی دارند؛ تشدید علائم منجر به بستری در این روزها شده و افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکی از علت‌های زمینه‌ای در تشدید علائم قطعا آلودگی هوا است، در زمستان نیز بستری مبتلایان حتی به صورت کوتاه مدت در بیماران زمینه‌ای بیشتر می‌شود اما تفکیک آن‌ها دشوار است.

وی بیان کرد: آلودگی هوا قطعا در این زمینه تاثیر دارد؛ البته آلودگی هوا صرفا یک علت حاد نیست و تاثیرات و عوارض مزمن هم دارد که از لحاظ علمی ثابت شده است.

چنگیز خاطرنشان کرد: یافته‌های علمی نشان داده در روزهای آلودگی هوا با تشدید علائم حاد مواجه می‌شویم؛ اما بیش از عوارض حاد عوارض مزمن آن نیز مهم است که در طول زمان ایجاد شده و اهمیت آن از علائم حاد کمتر نیست.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.